Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Kaynakları,
|
K1- BÖLÜM 1
|
2
|
Sümerler, Akad İmparatorluğu
|
K1- BÖLÜM 2
|
3
|
Babil İmparatorluğu, Asur İmparatorluğu
|
K1- BÖLÜM 3
|
4
|
Tarih Öncesi Devirde Anadolu, Asur Ticaret Kolonileri,
|
K1- BÖLÜM 4
|
5
|
Hititler, Ege Göçleri ve Geç Hitit Devletleri,
|
K2- BÖLÜM 1
|
6
|
Hurriler ve Mitanni Krallığı, Urartular,
|
K2- BÖLÜM 2
|
7
|
Frigler
|
K2- BÖLÜM 3
|
8
|
Likya, Aiolya, Karya, İyonlar,
|
K2- BÖLÜM 4
|
9
|
Anadolu`da Pers Egemenliği ve Helenistik Dönem,
|
K1- BÖLÜM 5 K2- BÖLÜM 5
|
10
|
İran Tarihi ve Uygarlığı (Elamlılar, Medler, Persler)
|
K3- BÖLÜM 1
|
11
|
Suriye-Filistin Tarihi ve Uygarlıkları (Fenikeliler-İbraniler)
|
K3- BÖLÜM 2
|
12
|
Eski Mısır Tarihi
|
K3- BÖLÜM 3
|
13
|
Eski Mısır Uygarlığı
|
K3- BÖLÜM 4
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç Dr. İbrahim ONAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Kramer, S. N. (1992) , Tarih Sümer?de Başlar, Çev. Kaan İren, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
K2- Macqueen J.G. (2001), Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, Ankara: Arkadaş Yayınları.
K3- İplikçioğlu B. (1994), Eskiçağ Tarihi`nin Ana Hatları, Eskişehir: Bilim Teknik Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihiniöğretmeyi, onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
-
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
-
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|