Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ege Havzası, Antikçağ Anlayışı ve Yunan Tarihi
|
K1-SAYFA 42-76
|
2
|
Akalar ve Miken Uygarlığı
|
K1-SAYFA 76-89
|
3
|
Yunan Ortaçağı: Dor Göçleri ve Etkileri, Dor İstilasından Sonra Yunanistan
|
K1-SAYFA 90-120
|
4
|
Arkaik Dönem (M.Ö. 7.ve 6. Yüzyıllar): Sparta ve Atina Devletleri
|
K1-SAYFA 120-175
|
5
|
Yunan Tarihinin Klasik Çağı (M.Ö. 5. Yüzyıl)
|
K1-SAYFA 175-223
|
6
|
Helen Uygarlığı
|
K2- SAYFA 29-57
|
7
|
Büyük İskender ve Helenizm Devri
|
K2- SAYFA 57-88
|
8
|
Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu
|
K2- SAYFA -89-102
|
9
|
Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510)
|
K2- SAYFA 103-133
|
10
|
Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31 )
|
K2- SAYFA 134-202
|
11
|
İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476)
|
K3-SAYFA 50-89
|
12
|
Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu
|
K3-SAYFA 90-142
|
13
|
Roma Uygarlığı
|
K3-SAYFA 144-199
|
14
|
Roma Uygarlığı
|
K3-SAYFA 144-199
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İbrahim ONAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Kaya Y. (1991), Eskiçağ Tarihi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
K2- Umar B. (1982), Türkiye Halkının İlkçağ Tarihi I, İzmir: Ege Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Yayını.
K3-Akurgal E. (1988), Anadolu Uygarlıkları, İstanbul: Net Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihiniöğretmeyi, onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihi konularında bilgi sahibi olur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
1
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
1
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
1
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
1
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
1
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
1
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
1
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
1
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
1
|