ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orta Asya Türk Tarihi TAR120 BAHAR 2+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam öncesi Türk devlet ve toplumlarının siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini yorumlar.
    2-Bozkır kültürünün temel yönlerini anlar ve değerlendirir.
    3-Orta Asya`nın 9. yüzyıla kadarki siyasi iklimini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Step Kültürünün Temel Özellikleri K1 Bölüm 2
    2 Türklerde Egemenlik: Dünya Egemenliği Düşüncesi K2 Bölüm1
    3 Eyalet Hükümeti K3 Bölüm1
    4 Hanedan ve Ardıllık K4 Bölüm3
    5 Ordu Teşkilatı YK1 Bölüm 4
    6 Adalet ve Yargı K1 Bölüm1
    7 Diplomasi YK2 Bölüm3
    8 Sosyal yapı: oğlan, bodun K2 Bölüm 3
    9 Sosyal yapı: aile, urug K4 Bölüm1
    10 Ekonomik Yaşam: Göçebe Ekonomisi YK3 Bölüm 4
    11 Din: Cennet Tanrısı ve Şamanizm YK1 Bölüm1
    12 Eğitim, Edebiyat ve Sanat: K3 Bölüm3
    13 Düşünce ve Etik K4 Bölüm5
    14 Orta Asya Şehirleri ve Göçebeler ile Sendenterler Arasındaki İlişkiler YK2 Bölüm1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülnar KARA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kafesoğlu, İ. (2009). Türk Milli Kültürü, Ötüken Yayınları, İstanbul. K2. Kurat, A.. (2002). IV.-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz`in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri. Murat Kitapevi, Ankara. K3.Grosset, R. (1981). Bozkır İmparatorluğu. Ötüken Yayınları, İstanbul. K4. Gumilev, L.N. (2002). Hunlar. Selenge Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Togan, Z.V. (1981). Umumi Türk Tarihine Giriş. Enderun, Ankara. YK2. Ögel, B.(1981). Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara. YK3. Ahmetbeyoğlu, A. (2001). Avrupa Hun İmparatorluğu. TTK Yayınları, Ankara. YK4. Gömeç, S. (1999), Kök Türk Tarihi. Akçağ Yayınları, Ankara. YK5. Gumilev, L.N. (2002). Hunlar. Selenge Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu ders İslam öncesi Türk İmparatorluklarının siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve dini kurumlarını ve özelliklerini Bozkır kültürüne özel bir odaklanarak öğretmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Asya, Ortadoğu, Orta Asya ve Avrupa`daki İslamiyet Öncesi Türk Devletlerinin Siyasi, Sosyal, Kültürel, Ekonomik ve Dini Görünümleri ve Step kültürüne olan özel ilgi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 1
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 1
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 1
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 1
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 1
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster