Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülnar KARA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kafesoğlu, İ. (2009). Türk Milli Kültürü, Ötüken Yayınları, İstanbul.
K2. Kurat, A.. (2002). IV.-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz`in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri. Murat Kitapevi, Ankara.
K3.Grosset, R. (1981). Bozkır İmparatorluğu. Ötüken Yayınları, İstanbul.
K4. Gumilev, L.N. (2002). Hunlar. Selenge Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Togan, Z.V. (1981). Umumi Türk Tarihine Giriş. Enderun, Ankara.
YK2. Ögel, B.(1981). Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara.
YK3. Ahmetbeyoğlu, A. (2001). Avrupa Hun İmparatorluğu. TTK Yayınları, Ankara.
YK4. Gömeç, S. (1999), Kök Türk Tarihi. Akçağ Yayınları, Ankara.
YK5. Gumilev, L.N. (2002). Hunlar. Selenge Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders İslam öncesi Türk İmparatorluklarının siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve dini kurumlarını ve özelliklerini Bozkır kültürüne özel bir odaklanarak öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Asya, Ortadoğu, Orta Asya ve Avrupa`daki İslamiyet Öncesi Türk Devletlerinin Siyasi, Sosyal, Kültürel, Ekonomik ve Dini Görünümleri ve Step kültürüne olan özel ilgi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
1
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
1
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
1
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
1
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|