Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Mustafa KALKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İsanbul, Ötüken Yayınları, 2009.
K2.Akdes Nimet Kurat, IV.-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz`inKuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara, Murat Kitapevi, 2002.
K3.Rene Grosset, Bozkır İmparatorluğu, İstanbul, Ötüken, 1981.
K4.L.N. Gumilev, Hunlar, İstanbul, Selenge Yayınları, 2002.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Zeki Velidi Togan, Umumi Türk Tarihi?ne Giriş, Ankara, Enderun, 1981.
YK2.Bahaeddin Ögel, Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, 2 cilt, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı, 1981.
YK3.Ali Ahmetbeyoğlu, Avrupa Hun İmparatorluğu, Ankara, TTK, 2001.
YK4.Sadettin Gömeç, Kök Türk Tarihi, Ankara, Akçağ Yayınları, 1999.
YK5.L.N. Gumilev, Hunlar, İstanbul, Selenge Yayınları, 2002.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders İslam öncesi Türk İmparatorluklarının siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve dini kurumlarını ve özelliklerini Bozkır kültürüne özel bir odaklanarak öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Asya, Ortadoğu, Orta Asya ve Avrupa`daki İslamiyet Öncesi Türk Devletlerinin Siyasi, Sosyal, Kültürel, Ekonomik ve Dini Görünümleri ve Step kültürüne olan özel ilgi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
5
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
4
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
5
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
4
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
5
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
4
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
5
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
5
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
5
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|