ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ortaçağ Avrupa Tarihi TAR244 GÜZ-BAHAR 2+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Avrupa`yı hazırlayan şartların Roma`nın dağılma sürecinde Hıristiyanlık ve Cermen Kavimler göçüyle belirlendiğini saptar.
    2-Feodalitenin Avrupa toplumunun şekillenmesindeki rolünü yorumlar.
    3-Kuzey, doğu ve güney-doğu uçların (Norman, Slav ve Bizans çevrelerinin) Avrupa tarihi ile ilişkisini kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   158
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,27 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortaçağ Avrupa Tarihine Giriş I; -Ortaçağ Nedir? -Kaynaklar K1 Bölüm 1
    2 Ortaçağ Avrupa Tarihine Giriş II; -Kavimler Göçü ve Etkileri -Germenler K1 Bölüm 2
    3 Ortaçağ`da İtalya K1 Bölüm 3
    4 Ortaçağ`da Fransa K1- Bölüm 4
    5 Ortaçağ`da Almanya K1- Bölüm 5
    6 Ortaçağ`da İngiltere K1- Bölüm 6
    7 Ortaçağ`da İspanya K1 Bölüm 7
    8 Ortaçağ`da İskandinavya K1 Bölüm 8
    9 Ortaçağ`da Doğu Avrupa / Balkanlar K1- Bölüm 9
    10 Ortaçağ Avrupa`sında Papalık K1- Bölüm 10
    11 Ortaçağ Avrupa`sında Sosyal Hayat K1- Bölüm 11
    12 Ortaçağ Avrupa`sında Ekonomik Hayat K1- Bölüm 12
    13 Ortaçağ Avrupa`sında Tıp K1- Bölüm 13
    14 Ortaçağ Avrupa`sında Bilim ve Teknoloji K1- Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime Durmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Genç, Ö. (Ed.). (2021). Ortaçağ Avrupa Tarihi. TLB Yay. K2. Gül, M. (2009). Orta Çağ Avrupa Tarihi. Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul. K3. Gibbon, E. (1984-1988). Roma İmparatorluğu`nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi C.I-III, (Çev.A. Baltacıgil), Bilim Felsefe Sanat Yayınları, İstanbul. K4.Bloch, M. (1995). Feodal Toplum, (Çev. M. Ali Kılıçbay), Gece Yay., Ankara.
    Yardımcı Kitap Bartlett, R. (1993). The Making of Europe: Conquest, Colonization and Cultural Change 950-1350. Penguin Books, London. Benevolo, L. (1995). Avrupa Tarihinde Kentler, (Çev.Nur Nirven), Afa Yay., İstanbul. Duby, G. (1995). Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, (Çev. M.Ali Kılıçbay), İmge Kitabevi, Ankara. Guryeviç, A. (1995). Ortaçağ Avrupası`nda Birey, (Çev. İlknur İgan-Zeynep Ülgen), Afa Yay., İstanbul. Heer, F. (1990). The Medieval World: Europe 1100-1350. Weidenfeld&Nicolson, London. Le Goff, J. (2008). Avrupa`nın Doğuşu, (Çev. Timuçin Bender), Literatür Yayınları, İstanbul. Pirene, H. (1983). Ortaçağ Avrupası`nın Ekonomik ve Sosyal Tarihi, (Çev. U. Kocabaşoğlu), Alan Yay., İstanbul. Pirene, H. (1982). Ortaçağ Kentleri, Kökenleri ve Ticaretin Canlanması, (Çev. Ş. Karadeniz), İletişim Yay., İstanbul. Şenel, A. (1996). Siyasal Düşünceler Tarihi Tarih Öncesinde İlkçağda Ortaçağda ve Yeniçağda Toplum ve Siyasal Düşünüş. Bilim ve Sanat Yay., Ankara.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere,Roma İmparatorluğu`nun çöküşünden 15. yüzyılın sonuna kadar Ortaçağ Avrupa`sının siyasi ve kültürel tarihini öğretmeyi ve Avrupa`nın oluşumu hakkında öğrencileri temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Ortaçağ Avrupa Tarihinin Kaynakları, Avrupa`nın Sınırı, İklim ve Coğrafya Özellikleri, Roma İmparatorluğu, Erken Ortaçağ Avrupa Tarihi, Kavimler Göçü ve Germen İstilası, Frank Krallığı: Merovenj Hanedanı, Frank Krallığı: Karolenj Hanedanı, Slav, Arap, Macar, Norman İstilası, İngiltere ve Fransa`daki İskandinav Yerleşmeleri, İstilaların Sonuçları, Feodalite, Erken Ortaçağ Avrupa`sında Kilise, Bilim Kültür ve Hukuk, Geç Ortaçağ`da Avrupa: Sosyal, Ekonomik, Kültürel ve Siyasi Analiz, Parasal Ekonominin Doğuşu ve Ticaretin Canlanması, Burjuvazinin Doğuşu, Haçlı Seferleri, Yüzyıl Savaşı (1336-1453) ve Reconquista
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 2
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 3
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 4
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster