Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Saime DURMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Nesimi YAZICI (2005), İlk Türk-İslâm Devletleri Tarihi, Ankara Üniversitesi, Ankara
K2.V. V. BARTHOLD (1963), İslâm Medeniyeti Tarihi, İzah, düzeltme ve eklerle yayınlayan M. Fuad Köprülü, Ankara
K3.Erdoğan MERÇİL (2000), Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara
K4.Erdoğan MERÇİL (1989), Gazneliler Devleti Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara
K5.Reşat GENÇ (2002), Karahanlı Devlet Teşkilatı, Kültür Bakanlığı, Ankara
K6.Zekeriya KİTAPÇI (2009), Türkler Nasıl Müslüman Oldu?, Yedi Kubbe Yayınları, Konya
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Zekeriya KİTAPÇI (2004), İlk Müslüman Türk Hükümdar ve Hakanlar, Yedi Kubbe Yayınları, Konya
YK2.Peter GOLDEN (2001) Türk Halkları Tarihine Giriş, (Çev. Osman Karatay), Çorum
YK3.Hasan Celâl GÜZEL (Haz.) (2002),Türkler, Ankara 12 cilt (ilgili ciltler)
YK4.Erdoğan AYDIN (1996), Nasıl Müslüman Olduk?, Doruk Yayımcılık, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Erken Türk-İslam Devletlerinin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik tarihi,
-Türkiye`nin İslam`ı kabulünün önemi
-Erken Türk-İslam Devletlerinin sosyal ve kültürel yapıları
İpek Yolu`nun sosyo-ekonomik ve kültürel önemi
|
Dersin İçeriği
|
Dönem sonunda öğrenciler, Erken Türk-İslam Devletlerinin sosyal ve kültürel yapılarını tanımlayıp farklılaştırabilecekler,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
3
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
4
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
2
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|