Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Proseminer ve seminerler hakkında genel bilgiler
|
Proseminer hazırlığı
|
2
|
Seminer araştırma-yazma-sunma teknikleri ve yöntemleri
|
K1- Sayfa 1-50; K2-Bölüm 1-2
|
3
|
Proseminer konuları hakkında bilgilendirme ve tartışma
|
K1- Sayfa 50-100; K2-Bölüm 3-4
|
4
|
Proseminer konu araştırmaları ve değerlendirmeleri
|
K1- Sayfa 100-150; K2-Bölüm 5-6
|
5
|
Proseminer konularının tespiti ve konu dağıtımı
|
K1- Sayfa 150-200; K2-Bölüm 7-8
|
6
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
7
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
8
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
9
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
10
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
11
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
12
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
13
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
14
|
Proseminer sunumları ve tartışma
|
Proseminer hazırlığı
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. İbrahim ONAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kütükoğlu, M. (2007). Tarih Araştırmalarında Usul, TTK Yayınları, Ankara.
K2. Şimsek, A. (ed.). (2018). Tarih İçin Metodoloji, Pegem Akademi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tarih öğrencileri için seminer hazırlama yöntem ve tekniklerinin öğretimi
|
Dersin İçeriği
|
Örnek Kaynak/Kitap İncelemesi-Eleştiri, Örnek Kaynak/Makale İncelemesi-Eleştiri, Örnek Kaynak/Bildiri İncelemesi-Eleştiri, Örnek Kaynak/Ansiklopedi Maddesi İncelemesi, Eleştiri, Seminer Yazımı Denemesi/Uygulama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
1
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
1
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
1
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
1
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
1
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
1
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
1
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
1
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
1
|