Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Ali ÇAPAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Braudel, F. (1992). Tarih Üzerine Yazılar, Ankara.
K2. Burke, P. (1994). Tarih ve Toplumsal Kuram, İstanbul.
K3. Carr, E.H. (1980). Tarih Nedir, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tosh, J. (1997). Tarihin Peşinde, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilerin, tarihin ne olduğunu, işlevini ve yararını tanıyabilmesini, bilimsel tarihin çalışma yöntemini kavrayabilmesini, bilimsel tarih incelemesinde kullanılan araştırma tekniklerini, eleştirel yaklaşım ile kavrayabilmesini, olayları tarihi süreç içerisinde yorumlayabilmesini, belgelerden tarihsel bilgi üretebilmesini sağlayacak altyapıyı kazanmasını amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, tarihin tanımı, tarih biliminin konusu, tarih araştırmalarının sosyal gelişmedeki rolü, tarih bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişkiler,yardımcı bilimsel inceleme alanları, tarihin kısımları, tarih yazıcılığının çeşitleri, tarihin yazılı ve sözlü kaynakları, bunların değerlendirme biçimleri, tarihi kaynakların değerlendirilmesi, tarihte tahlil, tenkid ve terkip metotları tartışılmaya çalışılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
2
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
2
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
-
|