Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Kaynakları, Mezopotamya`nın Jeopolitik Konumu
|
K1-Bölüm 2
|
2
|
Sümerler, Akad İmparatorluğu
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Babil İmparatorluğu, Asur İmparatorluğu
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
Anadolu;nun Coğrafi Konumu, Tarih Öncesi Devirde Anadolu, Asur Ticaret Kolonileri
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
Hititler, Ege Göçleri ve Geç Hitit Devletleri,
|
K1- Bölüm 4
|
6
|
Hurriler ve Mitanni Krallığı, Urartular
|
K2- Sayfa 82-83
|
7
|
Frigler / Frigyalılar,
|
K2- Sayfa 77-78
|
8
|
Lidyalılar
|
K2- Sayfa 79-81
|
9
|
Likya, Aiolya, Karya, İyonlar
|
K1-Bölüm 4
|
10
|
Anadoluda Pers Egemenliği ve Helenistik Dönem
|
K1-Bölüm 11
|
11
|
İran Tarihi ve Uygarlığı (Elamlılar, Medler, Persler)
|
K1- Bölüm 11
|
12
|
Suriye-Filistin Tarihi ve Uygarlıkları (Fenikeliler-İbraniler)
|
K1-Bölüm 8
|
13
|
Eski Mısır Tarihi
|
K1-Bölüm 3
|
14
|
Eski Mısır Uygarlığı
|
K2- Sayfa 107-125
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr.Ahmet Gözlü
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Kaya, Mehmet Ali, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı, İstanbul, 2018 ,
K2: İplikçioğlu, Bülent, Eskiçağ Tarihinin Anahatları, İstanbul, 1994
|
Yardımcı Kitap
|
Y1: Akurgal Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988.
Y2: İnan Afet A.,Eski Mısır Tarihi ve Medeniyeti
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere Eskiçağ Mezopotamya, Anadolu, İran ve Mısır Medeniyetlerinin siyasi ve kültür tarihini analiz etmeyi ve onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Mezopotamya`nın Jeopolitik Konumu, Sümerler, Akad İmparatorluğu, Babil İmparatorluğu, Asur İmparatorluğu, Anadolu`nun Coğrafi Konumu, Tarih Öncesi Devirde Anadolu, Asur Ticaret Kolonileri, Hititler, Ege Göçleri ve Geç Hitit Devletleri, Anadolu`da Pers Egemenliği ve Helenistik Dönem, İran Tarihi ve Uygarlığı (Elamlılar, Medler, Persler),Suriye-Filistin Tarihi ve Uygarlıkları (Fenikeliler-İbraniler), Eski Mısır Tarihi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
2
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
3
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
2
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
4
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|