Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ege Havzası Kültürleri (Minos, Kiklad ve Miken)
|
K2 Bölüm 5; K3 Bölüm 1; K4 Bölüm 1
|
2
|
Minos Uygarlığı
|
K2 Bölüm 5; K3 Bölüm 1
|
3
|
Myken (Akha) uygarlığı
|
K2 Bölüm 5; K3 Bölüm 1
|
4
|
Karanlık dönem
|
K2 Bölüm 6; K3 Bölüm 1
|
5
|
Arkaik Dönem
|
K2 Bölüm 6; K3 Bölüm 1
|
6
|
Klasik Dönem
|
K2 Bölüm 12; K3 Bölüm 1
|
7
|
Hellenistik Dönem I
|
K2 Bölüm 13; K3 Bölüm 1
|
8
|
Hellenistik Dönem II
|
K2 Bölüm 14; K3 Bölüm 1
|
9
|
Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu
|
K1 Bölüm 1; K5 Bölüm 1
|
10
|
Krallık Dönemi
|
K1 Bölüm 1; K5 Bölüm 2-4
|
11
|
Cumhuriyet Dönemi I
|
K1 Bölüm 2; K5 Bölüm 2-4; K6 sayfa 65-89
|
12
|
Cumhuriyet Dönemi II
|
K1 Bölüm 2; K5 Bölüm 2-4; K6 sayfa 65-89
|
13
|
İmparatorluk Dönemi I
|
K2 Bölüm 17; K5 Bölüm 5; K6 sayfa 91-99
|
14
|
İmparatorluk Dönemi II
|
K2 Bölüm 17; K5 Bölüm 5; K6 sayfa 91-99
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Erdinç Buruldağ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Atlan S. (2014). Roma Tarihinin Ana Hatları. Ankara.
K2. Kaya M. A. (2018). İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı. Pegem Akademi, İstanbul.
K3. Garland, R. (2008). Daily Life of the Ancient Greeks. Greenwood Press, London.
K4. Friedell, E., (2011). Antik Yunan?ın Kültür Tarihi. Çev. N. Aça. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
K5. Boatwright, M. T. Et. al. (2004). The Romans: From Village to Empire. Oxford University Press, Oxford.
K6. İplikçioğlu, B. (2007). Hellen ve Roma Tarihinin Anahatları. Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilerin, tarihte önemli izler bırakmış olan Helen ve Roma uygarlıklarının siyasi ve kültür tarihini değerlendirebilmelerini ve onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Ege Havzası, Antikçağ Anlayışı ve Yunan Tarihi, Yunan Ortaçağı: Dor Göçleri ve Etkileri, Dor İstilasından Sonra Yunanistan, Arkaik Dönem (M.Ö. 7.ve 6. Yüzyıllar): Sparta ve Atina Devletleri, Yunan Tarihinin Klasik Çağı (M.Ö. 5. Yüzyıl), Helen Uygarlığı, Büyük İskender ve Helenizm Devri, Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu, Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510),Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31 ), İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476),Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu, Roma Uygarlığı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
1
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
1
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
-
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4
|