ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eskiçağ Tarihi II TAR124 BAHAR 2+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgileri yorumlar.
    2-Bilgileri kullanma açısından uygulama sahasına hazırlar ve mevcut bilgileri analiz eder.
    3-Bireysel açıdan bir ekibin üyesi olarak çalışır.
    4-Kazandıracağı bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10880
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   153
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,1 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ege Havzası Kültürleri (Minos, Kiklad ve Miken) K2-Bölüm 5
    2 Minos Uygarlığı K2-Bölüm 5
    3 Myken (Akha) uygarlığı K2-Bölüm 5
    4 Karanlık dönem K2-Bölüm 6
    5 Arkaik Dönem K2-Bölüm 6
    6 Klasik Dönem K2-Bölüm 12
    7 Büyük İskender K2-Bölüm 13
    8 Helenizm Devri K2-Bölüm 14
    9 Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu K1- Bölüm 1
    10 Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510) K1-Bölüm 1
    11 Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31) K1-Bölüm 2
    12 İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476) K2-Bölüm 17
    13 Roma Uygarlığı K2-Bölüm 17
    14 Roma Uygarlığı K2-Bölüm 17
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Ahmet Gözlü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1:Atlan, Sabahat, Roma Tarihinin Ana Hatları, Ankara, 2014 K2:Kaya, Mehmet Ali, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı, İstanbul, 2018
    Yardımcı Kitap YK1:Demircioğlu Halil, Roma Tarihi I, Ankara 1953. YK2: Doğu Batı Düşünce Dergisi, Romalılar 1-2, Sayı 49-50, Ankara, 2009.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, tarihte önemli izler bırakmış olan Helen ve Roma uygarlıklarının siyasi ve kültür tarihini değerlendirebilmelerini ve onları Eskiçağ Tarihinin temel bilgileri ile donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Ege Havzası, Antikçağ Anlayışı ve Yunan Tarihi, Yunan Ortaçağı: Dor Göçleri ve Etkileri, Dor İstilasından Sonra Yunanistan, Arkaik Dönem (M.Ö. 7.ve 6. Yüzyıllar): Sparta ve Atina Devletleri, Yunan Tarihinin Klasik Çağı (M.Ö. 5. Yüzyıl), Helen Uygarlığı, Büyük İskender ve Helenizm Devri, Tarih Öncesi Çağlarda İtalya: İtalyanlar, Yunanlar, Fenikeliler, Etrüskler, Latinler ve Roma`nın Kuruluşu, Krallık Dönemi (M.Ö: 735-510),Cumhuriyet Dönemi (M.Ö. 509-31 ), İmparatorluk Dönemi (M.Ö. 30-M.S.476),Hıristiyanlığın Doğuşu ve Yayılışı, 4. ve 5. Yüzyılda Roma İmparatorluğu, Roma Uygarlığı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarih bölümü mezunları, sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 3
    2 Tarih bölümü mezunları, sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Tarih bölümü mezunları, sahalarında bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 2
    4 Tarih bölümü mezunları, edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Tarih bölümü mezunları, öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 3
    6 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 4
    7 Tarih bölümü mezunları, farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Tarih bölümü mezunları, yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    9 Tarih bölümü mezunları, sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 2
    10 Tarih bölümü mezunları, sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Tarih bölümü mezunları, beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Tarih bölümü mezunları, sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster