Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amaçları ve kapsamı hakkında genel bilgi
|
K-1, K-2, K-3, K-4
|
2
|
Devlet yönetim anlayışına dair belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-1, K-3, K-4
|
3
|
Devlet yönetim anlayışına dair belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
4
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
5
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
6
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
7
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
8
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
9
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
10
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
11
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
12
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
13
|
Çeşitli belgelerin okunması, tahlili ve veriden tarihsel bilgi üretme
|
K-2
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
K-1, K-3, K-4, K-5
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araştırma Görevlisi Dr. Yalçın BAZNA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1: "Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu?nun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, 1300-1600, cilt I.
K-2: Çeşitli arşiv belgeleri.
K-3: Halil İnalcık, ?Adâletnâmeler?, Belgeler, 2, TTK Yayınları, Ankara 1965, s. 49-145
K-4: Mustafa Akdağ, Türkiye?nin İktisadi ve İçtimai Tarihi, I-II.
K-5: Özer Ergenç, ?Osmanlı Klasik Dönemindeki Eşrâf ve A?yân Üzerine Bazı Bilgiler?, The Journal of Ottoman Studies, III (Osmanlı Araştırmaları, III), İstanbul 1992, s.105-118.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrenciye çeşitli ana kaynakların ve belgelerin doğru okunması sağlandıktan sonra, ilgili belgeden bilgi üretme yollarını kavratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, çeşitli ana kaynaklar ve arşiv belgeleri okunmaktadır. Ardından okunan bu belgelerin tahlilinin nasıl yapılacağı üzerinde durulmakta; son olarak da belgelerdeki verilerin tarih bilgisine nasıl dönüştürüleceği anlatılmakta ve bununla ilgili yazı denemeleri yapılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
3
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
4
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
-
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
3
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|