ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Tarihi II TAR350 BAHAR 4+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı devletinin yükselmesi, askerî idare, siyasî gelişme ve diğer ülkelerle münasebetleri tanır
    2-Beylikten devlete ve imparatorluğa geçiş sürecini etkileyen faktörleri kavrar.
    3-Osmanlı devletinin 16. yüzyılda bir dünyagücüne dönüşmesini kavrar.
    4-16. yüzyıl sonları ve 17. yüzyıldayaşanan buhran ve dönüşüm dönemini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13452
    Ödevler2021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 1451-1481 II. Mehmet dönemi K1 Bölüm 1
    2 1512-1520 I. Selim dönemi K1 Bölüm 1 ve K2 Bölüm 1
    3 1520-1566 I. Süleyman dönemi. K2 Bölüm 1
    4 1566-1574 II. Selim dönemi. K2 Bölüm 2
    5 1574-1595 III. Murad dönemi K1 Bölüm 2
    6 1595-1603 III. Mehmed dönemi K1 Bölüm 3
    7 1603-1617 I. Ahmed dönemi. K2 Bölüm 3
    8 1617-1618 I. Mustafa ve 1618-1622 II. Osman dönemi. K3 Bölüm 2
    9 1617-1618 I. Mustafa ve 1618-1622 II. Osman dönemi. K2 Bölüm 3
    10 1622-1623 I. Mustafa ve 1623-1640 IV. Murad dönemi. K1 Bölüm 3
    11 1640-1648 I. İbrahim dönemi K3 Bölüm 3
    12 1648-1687 IV. Mehmed dönemi K2 Bölüm 4
    13 1687-1691 II. Süleyman ve 1601-1695 II. Ahmed dönemi K1 Bölüm 4
    14 1695-1703 II. Mustafa dönemi ve Karlofça Andlaşması K2 Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Uğur ALTUĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Halil İNALCIK, Osmanlı Tarihi Klasik Çağ (1300-1600), İstanbul, 2003., K2.Halil İNALCIK, Devlet-i Aliyye, İstanbul, 2009 K3.Stanford J. Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, C.I, 2.bs., Çev. M. Harmancı, E Yay., İstanbul, 1994
    Yardımcı Kitap Caroline Finkel, Osman?s Dream: The Story of the Ottoman Empire 1300-1923, John Murray (Publishers), London 2006. İ.Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, 5.bs., TTK, Ankara, 1988. Mustafa AKDAĞ, Türkiye?nin İktisadi ve İçtimai Tarihi (1243-1453), I. Cilt. İstanbul, Cem Yayınevi, 1995. Nihal ATSIZ, Osmanlı Tarihleri, Ankara, Türkiye Matbaası, 1959. Robert Mantran (Yay.Yön.), Osmanlı İmp. Tarihi, C.I, 2.bs., Çev.Server Tanilli, Cem Yay., İstanbul, 1995. Stanford J. Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, C.I, 2.bs., Çev. M. Harmancı, E Yay., İstanbul, 1994
    Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğu?nun Fatih Sultan Mehmet zamanından sonra Karlofça Antlaşması?na kadar gelen dönemi kapsayan tarihinin öğretilmesini amaçlar.
    Dersin İçeriği 1451-1481 II. Mehmet dönemi, 1512-1520 I. Selim dönemi,1520-1566 I. Süleyman dönemi, 1566-1574 II. Selim dönemi,1574-1595 III. Murad dönemi,1595-1603 III. Mehmed dönemi,1603-1617 I. Ahmed dönemi, 1617-1618 I. Mustafa ve 1618-1622 II. Osman dönemi, 1622-1623 I. Mustafa ve 1623-1640 IV. Murad dönemi,1640-1648 I. İbrahim dönemi, 1648-1687 IV. Mehmed dönemi, 1687-1691 II. Süleyman ve 1601-1695 II. Ahmed dönemi, 1695-1703 II. Mustafa dönemi ve Karlofça Andlaşması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 2
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. 3
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. 4
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. 3
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. 2
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster