ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Batı Kültürü I TAR403 GÜZ 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski çağ tarihinin kaynaklarını listeler.
    2-Eski çağ tarihinin insanlık ortak mirası olduğunu açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2512020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   111
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,7 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Edebiyat, Antik, Antik Çağ, Geç Antik Çağ, Eski Yunan Sanatı, Eski Yunan Tarihi ve Edebiyatı Kavramları-1 K1-BÖLÜM 1
    2 Edebiyat, Antik, Antik Çağ, Geç Antik Çağ, Eski Yunan Sanatı, Eski Yunan Tarihi ve Edebiyatı Kavramları-2 K1-BÖLÜM 1
    3 Eski Yunan Edebiyatının Dönemleri. K1-BÖLÜM 1
    4 Epik Çağ. K1-BÖLÜM 1
    5 Lirizm ve Nesrin başlangıcı. K1-BÖLÜM 2
    6 Attika Dönemi. K1-BÖLÜM 2
    7 İskenderiye Dönemi. K1-BÖLÜM 2
    8 Roma Dönemi. K1-BÖLÜM 2
    9 Homeros, Hesiodos. K2-BÖLÜM 1
    10 Sappho, Aisopos. K2-BÖLÜM 1
    11 Aiskhylos, Sophokles. K2-BÖLÜM 1
    12 Euripides, Aristophanes, Herodotos. K2-BÖLÜM 1
    13 Heykel-1 K2-BÖLÜM 2
    14 Heykel-2 K2-BÖLÜM 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ahmet Gözlü
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Erhat, A. (1996). Mitoloji Sözlüğü. Remzi Kitabevi, İstanbul. K2. Çelgin, G. (1990). Eski Yunan Edebiyatı. Remzi Kitabevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Hesiodos. (1977) İşler Günler-Tanrıların Doğuşu. (Çev: Sabahattin Eyupoğlu-Azra Erhat), TTK Yayınları, Ankara. YK2. Homeros. (1984). İlyada. (Çev: Azra Erhat, A. Kadir), Can Yayınları, İstanbul. YK3. Homeros. (1971). Odysseia. (Çev: Ahmet Cevat Emre), Varlık Yayınları, İstanbul. YK4. Boardman J. (2002). Yunan Heykeli: Klasik Dönem. (Çev: Gürkan ergin), Homer Kitabevi, İstanbul. YK5. Boardman J. (2017). Yunan Sanatı. (Çev: Yasemin İlseven), Homer Kitapları, İstanbul. YK6. Sözen M.-Tanyeli U. (1994). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. Remzi Kitabevi, İstanbul. YK7. Tekin, O. (2018). Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş. İletişim Yayınları, İstanbul. YK8. Smith, R. R. (2013). Hellenistik Heykel. (Çev: Ayşin Yoltar Yıldırım), Homer Kitabevi, İstanbul. YK9. Özgen, R. (2016). Helenistik Devir Heykeltıraşlığı I. Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul. YK10. Özgen, R. (2016). Helenistik Devir Heykeltıraşlığı II. Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul. YK11. Saltuk, S. (1990). Arkeoloji Sözlüğü. İnkılap Kitabevi, İstanbul. YK12. Tekçam, T. (2007). Arkeoloji Sözlüğü. Alfa Yayınları, İstanbul. YK13. Boysal, Y. (1979). Arkaik Devir Heykeltıraşlığı. TTK Basımevi, Ankara. YK14. Boysal, Y. (1967). Grek Klasik Devir Heykeltıraşlığı. Güzel İstanbul Matbaası, Ankara.
    Dersin Amacı Eski batı kültürünü Eski Yunan sanatı, edebiyatı ve heykeli üzerinden tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Eski Yunan tarihi, sanatı, edebiyatı ve heykeli
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir. 1
    2 Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular. -
    3 Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir. -
    6 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. -
    7 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır. -
    8 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    9 Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır. -
    10 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    11 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    12 Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster