Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Rusça Ses sistemi. Rusça Harfler
|
K1 Bölüm 1; K 3 Bölüm 1
|
2
|
Alfabe (devam). Dilbilgisi. Rusçada Tonlama Sistemi
|
K1 Bölüm 2; K3 Bölüm 1
|
3
|
Alfabe (devam). Sorular. Tanışma. İsim Cinsleri
|
K1 Bölüm 3; K3 Bölüm 2
|
4
|
Rusça Zamirler. İyelik Zamirleri
|
K1 Bölüm 3; K3 Bölüm 2-3
|
5
|
Rusçada Şahıs zamirleri. Rusça Bağlaçlar
|
K3 Bölüm 3; K2 Bölüm 2
|
6
|
Rusçada Harflerin Yumuşaması. Yumuşatma İşareti
|
K3 Bölüm 4; K1 Bölüm 4
|
7
|
Eril ve Dişil İsimlerin Çoğulu. Çoğul Takıları
|
K3 Bölüm 4; K2 Bölüm 2
|
8
|
Olumsuz Cümle Kurulumu
|
K3 Bölüm 5; K1 Bölüm 5
|
9
|
Kendini Tanıtma. Kişisel Bilgiler
|
K1 Bölüm 5; K3 Bölüm 7
|
10
|
Kendini Tanıtma. Kişisel Bilgiler
|
K3 Bölüm 10; K1 Bölüm 6
|
11
|
Yer Belirleme ve Yönelme. Haftanın Günleri
|
K3 Bölüm 10; K1 Bölüm 5
|
12
|
Yazım Kuralları. Telefon Konuşmaları
|
K3 Bölüm 13
|
13
|
Sıfatlar. Çoğul Durumda Sıfatlar
|
K3 Bölüm 16; K2 Bölüm 6
|
14
|
Rusça Fiil Zamanları. Benim Ailem
|
K3 Bölüm 31; K2 Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülnar KARA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Antonova, V. Ye. (2016). Doroga V Rossiyu v 2-h tomah. İzd. Zlatoust, Moskova.
K2. Murzayev, K. (2007). Merhaba Rus Dili. Bilgesu Yayınları, İstanbul.
K3. Bostancı, E. (2010). 80 Derste Rusça. Temel Seviyede Rusça Öğrenim Kitabı. Kapadokya Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders temel Rusça dil bilgisi, yazma ve konuşma uygulamaları için gerekli temel bilgileri vermeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Rusça okuma, konuşma, dinleme, yazma gibi temel dil becerilerini geliştirecek geniş çeşitlilikte etkinlikleri kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, güncel ders materyallerine, araştırma yöntem ve tekniklerine, kuramsal bilgilere sahiptir.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri kuramsal bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır, analiz eder ve uygular.
|
2
|
3
|
Bireysel ve bir ekibin üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir süreç olduğu konusunda olumlu bir tavır geliştirir.
|
-
|
6
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri ilgili alanda bulunan, uzman ve uzman olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
-
|
7
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikleri planlanmasında yer alır ve katılır.
|
3
|
8
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
9
|
Sahalarının gerektirdiği bilgisayar, bilgi ve teknolojilerini kullanır.
|
2
|
10
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
11
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|
12
|
Sahalarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
3
|