Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Coğrafyanın tanımı ve konuları nelerdir
|
K1 Bölüm 1, K3 Bölüm 1
|
2
|
Coğrafya öğrenmenin önemi nedir
|
K1 Bölüm 1, 2
|
3
|
Bilimler arasında coğrafanın konumu nedir
|
K3 Bölüm 2
|
4
|
Coğrafya biliminin Türkiye`de ve dünyadaki gelişimi
|
K1 Bölüm 2, K3 Bölüm 5
|
5
|
Coğrafyanın sistematik tasnifi
|
K1 Bölüm 3, K3 Bölüm 2
|
6
|
Coğrafyanın kronolojik tasnifi
|
K1 Bölüm 4
|
7
|
Coğrafyanın ilkeleri ve araştırma yöntemleri
|
K3 Bölüm 3
|
8
|
Coğrafyanın alt alanları
|
K1 Bölüm 3
|
9
|
Coğrafya biliminin felsefesi
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1
|
10
|
Coğrafyanın konuları
|
K1 Bölüm 2, K3 Bölüm 3
|
11
|
Fiziki coğrafya
|
K3 Bölüm 3
|
12
|
Beşeri ve Ekonomik coğrafya
|
K3 Bölüm 3
|
13
|
Bölgesel coğrafya
|
K3 Bölüm 3
|
14
|
Tarihi coğrafya
|
K1 Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Gümüşçü, O. (2013). Coğrafya`ya Davet, Yeditepe Yayınevi, İstanbul.
K2-Özgüç, N., Tümertekin, E. (2000), Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar, Çantay Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK5-Montello, D.R., Sutton P. (2006). An Introduction to Scientific Research Methods in Geography, Sage Publications.
YK3-Özçağlar A. (2003).Coğrafyaya Giriş, Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara.
YK4-Doğanay H. (2000). Coğrafyaya Giriş, Çizgi Yayınları, Konya.
YK6-Lacoste Y. (1998). Coğrafya Savaşmak İçindir, Özne Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Coğrafya bilimini, geçmişini, ilke-prensiplerini, konularını ve coğrafyanın alt dallarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafyanın tanımı ve konusu
Coğrafyanın ortaya çıkışı.
Coğrafyanın bilimler arasındaki yeri
Dünya`da ve Türkiye`de Coğrafyanın gelişimi.
Coğrafyanın sistematik tasnifi.
Coğrafyanın kronolojik tasnifi
Coğrafyanın ilke ve yöntemleri.
Ara Sınavlar
Coğrafyanın felsefesi ve meslek olarak coğrafya.
Coğrafyanın konuları
Fiziki Coğrafya
Beşeri ve Ekonomik Coğrafya
Bölgesel Coğrafya
Tarihi Coğrafya
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
1
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
2
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
4
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
3
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|