Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Coğrafyanın tanımı ve konusu
|
|
2
|
Coğrafyanın ortaya çıkışı.
|
|
3
|
Coğrafyanın bilimler arasındaki yeri
|
|
4
|
Dünya`da ve Türkiye`de Coğrafyanın gelişimi.
|
|
5
|
Coğrafyanın sistematik tasnifi.
|
|
6
|
Coğrafyanın kronolojik tasnifi
|
|
7
|
Coğrafyanın ilke ve yöntemleri.
|
|
8
|
Coğrafyanın kuramları
|
|
9
|
Coğrafyanın felsefesi ve meslek olarak coğrafya.
|
|
10
|
Coğrafyanın konuları
|
|
11
|
Fiziki Coğrafya
|
|
12
|
Beşeri ve Ekonomik Coğrafya
|
|
13
|
Bölgesel Coğrafya
|
|
14
|
Tarihi Coğrafya
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gümüşçü, Osman, Coğrafya`ya Davet, Yeditepe Yayınevi, İstanbul 2013.
Özgüç, Nazmiye Tümertekin, Erol, Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
Montello Daniel R. and Sutton Paul, An Introduction to Scientific Research Methods in Geography, Sage Publications, 2006.
Özçağlar Ali, Coğrafyaya Giriş, Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara, 2003.
Doğanay Hayati , Coğrafyaya Giriş, , Çizgi Yayınları, Konya, 2000.
Lacoste Yves (Çev: A. Arayıcı Coğrafya Savaşmak İçindir), Özne Yayınları, İstanbul, 1998.
|
Dersin Amacı
|
Coğrafya bilimini, geçmişini, ilke-prensiplerini, konularını ve coğrafyanın alt dallarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafyanın tanımı ve konusu
Coğrafyanın ortaya çıkışı.
Coğrafyanın bilimler arasındaki yeri
Dünya`da ve Türkiye`de Coğrafyanın gelişimi.
Coğrafyanın sistematik tasnifi.
Coğrafyanın kronolojik tasnifi
Coğrafyanın ilke ve yöntemleri.
Ara Sınavlar
Coğrafyanın felsefesi ve meslek olarak coğrafya.
Coğrafyanın konuları
Fiziki Coğrafya
Beşeri ve Ekonomik Coğrafya
Bölgesel Coğrafya
Tarihi Coğrafya
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
5
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
4
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
4
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
5
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
1
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
3
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
3
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
4
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
3
|