Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K.1. Coğrafi Bilimler, Coğrafya , Türk Coğrafya Dergisi, Ege Coğrafya Dergisi, Doğu Coğrafya Dergisi, IGGE adlı dergilerin 2022 makaleleri sıra ile her hafta işlenecektir.
|
Yardımcı Kitap
|
Y.K.1. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu. (TY). Etkili sunumlar için el kitabı. https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf
|
Dersin Amacı
|
Coğrafya ile ilgili popüler ve yarı popüler bilim kitapları okuma alışkanlığını kazandırmak. Bireysel ve grup çalışmaları yaparak, okuduğunu anlama ve değerlendirme becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Akademik okuma nedir? Niçin okumalıyız? sorularının cevaplanması. Coğrafya bilimi ve genel özelliklerinin tanıtılması. Okunacak kitapların belirlenmesi ve öğrenciler tarafından dönem boyunca sunulmasını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
1
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
3
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
2
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
4
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
2
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|