ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkistan Coğrafyası COG112 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Orta Asya?nın özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını kavrar.
    2-Türk devlet ve topluluklarının Türkiye ile olan ilişkilerini analiz eder.
    3-Türk dünyasının fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafyalarını diğer ülkelerle karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orta Asya?nın fiziki coğrafi özellikleri K1, B6
    2 Orta Asya?nın fiziki coğrafi özellikleri YK1, B1
    3 Orta Asya ve Türkiye ilişkileri YK1, B2
    4 Doğu Türkistan Ülkeleri K1, B6
    5 Batı Türkistan K2, B3
    6 Batı Türkistan K2, B3
    7 Rusya`da Türklerin Yaşadığı Bölgeler: Kafkasya K2, B1
    8 Rusya`da Türklerin Yaşadığı Bölgeler: Sibirya ve İdil-Ural K2, B1
    9 Kafkasya?nın fiziki coğrafi özellikleri K2, B1
    10 Kafkasya?daki tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ile Türkiye ilişkileri K2, B2
    11 Azerbaycan Coğrafyası K2, B2
    12 Balkanların başlıca coğrafi özellikleri K2, B5
    13 Balkanları etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ve Balkanlar ile Türkiye arasındaki ilişkiler K2, B5
    14 Dünya?daki Türk Diasporası K1, B7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Murat KALE
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1, Özey, R., (2017). Türkiye?nin Jeopolitiği - Değişimler ve Öncelikler, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. K2, Yiğit, A. (2000). Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, Türkiye ve Türk Dünyası İktisadi ve Sosyal Araştırmalar Vakfı Elazığ Şubesi Yayınları: 2, Elazığ.
    Yardımcı Kitap YK1, Bainbridge, M. (1995). Dünyada Türkler, Say Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Türkiye´nin komşu ve akraba olduğu ülkelerin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini kavramak
    Dersin İçeriği Sovyetler Birliği´nin dağılmasından sonra bağımsızlıklarına kavuşan Türk ülkelerinin ve Türkiye´nin komşu olduğu bölgelerin yer şekilleri, iklimi, akarsu rejimi ve gölleri gibi fiziki coğrafya koşulları ile nüfus, sanayii ve tarım gibi beşeri ve ekonomik özellikleri tanıtmak ve bu ülkelerin Türkiye ile olan ilişkilerini değerlendirmek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 2
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma -
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma -
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme 5
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma -
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma 3
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma -
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme 3
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster