Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orta Asya?nın fiziki coğrafi özellikleri
|
K1, B6
|
2
|
Orta Asya?nın fiziki coğrafi özellikleri
|
YK1, B1
|
3
|
Orta Asya ve Türkiye ilişkileri
|
YK1, B2
|
4
|
Doğu Türkistan Ülkeleri
|
K1, B6
|
5
|
Batı Türkistan
|
K2, B3
|
6
|
Batı Türkistan
|
K2, B3
|
7
|
Rusya`da Türklerin Yaşadığı Bölgeler: Kafkasya
|
K2, B1
|
8
|
Rusya`da Türklerin Yaşadığı Bölgeler: Sibirya ve İdil-Ural
|
K2, B1
|
9
|
Kafkasya?nın fiziki coğrafi özellikleri
|
K2, B1
|
10
|
Kafkasya?daki tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ile Türkiye ilişkileri
|
K2, B2
|
11
|
Azerbaycan Coğrafyası
|
K2, B2
|
12
|
Balkanların başlıca coğrafi özellikleri
|
K2, B5
|
13
|
Balkanları etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ve Balkanlar ile Türkiye arasındaki ilişkiler
|
K2, B5
|
14
|
Dünya?daki Türk Diasporası
|
K1, B7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa Murat KALE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1, Özey, R., (2017). Türkiye?nin Jeopolitiği - Değişimler ve Öncelikler, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
K2, Yiğit, A. (2000). Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, Türkiye ve Türk Dünyası İktisadi ve Sosyal Araştırmalar Vakfı Elazığ Şubesi Yayınları: 2, Elazığ.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1, Bainbridge, M. (1995). Dünyada Türkler, Say Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye´nin komşu ve akraba olduğu ülkelerin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini kavramak
|
Dersin İçeriği
|
Sovyetler Birliği´nin dağılmasından sonra bağımsızlıklarına kavuşan Türk ülkelerinin ve Türkiye´nin komşu olduğu bölgelerin yer şekilleri, iklimi, akarsu rejimi ve gölleri gibi fiziki coğrafya koşulları ile nüfus, sanayii ve tarım gibi beşeri ve ekonomik özellikleri tanıtmak ve bu ülkelerin Türkiye ile olan ilişkilerini değerlendirmek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
2
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
-
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
5
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
-
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
3
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
3
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
4
|