Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Garipağaoğlu Nuriye, Ortam Sorunları Coğrafyası, Yeditepe Yayınevi, İstanbul, 2011.
|
Yardımcı Kitap
|
Özey Ramazan, Çevre Sorunları, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2005.
Güney Emrullah,Türkiye Çevre Sorunları, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2004.
Withgott Jay H. and Brennan Scott R., Environment: The Science Behind the Stories,. 2007.
Bagley Constance E. and Savage Diane, Managers and the Legal Environment: Strategies for the 21st Century, 2009.
|
Dersin Amacı
|
Çevre bilimi ile ilgili temel kavramlar, çevre sorunlarının geçmişi ve geleceği, Dünya ve Türkiye?de çevre sorunlarının durumu, yapısı, politikalar ve dağılışı, çevre bilinci.
|
Dersin İçeriği
|
Çevre
Doğal Çevre
Beşeri Çevre
Çevre Sorunları
Çevre Sorunları
Çevre Sorunlarının Geçmişi ve Geleceği
Dünyada Çevre Sorunları
Büyük Çevresel Felaketler
Türkiye?de Çevre Sorunları
Çevre Politikaları
Çevre Politikaları
Çevre Bilinci
Çevresel Etki Değerlendirmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
1
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
1
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
5
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
3
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|