Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Coğrafya Neden Önemlidir? -1
|
K.1. Bölüm 1
(1-131)
|
2
|
Coğrafya Neden Önemlidir? -2
|
K.1.Bölüm 2
(132-272)
|
3
|
Coğrafya Neden Önemlidir? -3
|
K.1. Bölüm 3
(273-438)
|
4
|
İnsan Düşüncesinde Yerküre -1
|
K.2. Bölüm 1
(1-130)
|
5
|
İnsan Düşüncesinde Yerküre -2
|
K.2. Bölüm 1
(131- 251)
|
6
|
İnsan Düşüncesinde Yerküre -3
|
K.2. Bölüm 2
(252-454)
|
7
|
İnsan Düşüncesinde Yerküre -4
|
K.2. Bölüm 3
(454-469)
|
8
|
Küreselleşme Çağları -1
|
K.3. Bölüm 4
(XI-38)
|
9
|
Küreselleşme Çağları -2
|
K.3. Bölüm 5
(39-76)
|
10
|
Küreselleşme Çağları -3
|
K.3. Bölüm 6
(77-124)
|
11
|
Küreselleşme Çağları -4
|
K.3. Bölüm 7
(125-171)
|
12
|
Küreselleşme Çağları -5
|
K.3. Bölüm 8
(171-207)
|
13
|
İTÜ Deprem Raporu 2023 -1
|
K.4. Bölüm 1
(1-81)
|
14
|
İTÜ Deprem Raporu 2023 -2
|
K.4. Bölüm 2
(82-131)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
--
|
Kaynaklar
|
K. 1. Blij, H.D. (20019). Coğrafya neden önemlidir? Çev. Fatma Yavaş, Baki Kaya. Hece Yayınları, Ankara.
K. 2. Oldroyd, D. (2004). İnsan düşüncesinde yerküre. Çev. Ülkü Tansel, TÜBİTAK, Ankara.
K. 3. Sachs, J.D. (2022). Küreselleşme çağları. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
K. 4. İTÜ. Deprem raporu 2023.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Coğrafya ile ilgili popüler ve yarı popüler bilim kitapları okuma alışkanlığını kazandırmak. Bireysel ve grup çalışmaları yaparak anlama, değerlendirme becerisini artırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Okunacak kitapların tespiti ve gruplara dağıtımı
Bireysel ve grup çalışmaları ile okunan kitapların sunumu
Okunan kitapların genel değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
4
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
3
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
3
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
5
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|