Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Anadolu`nun jeolojisi ve jeolojik evrimi
|
|
2
|
Anadolu`nun jeomorfolojisi
|
|
3
|
Orojenik hareketler ve kıvrım kuşakları
|
|
4
|
Anadolu`nun önemli orojenik kuşakları
|
|
5
|
Epirojenik hareketler ve Türkiye`ye etkileri
|
|
6
|
Volkanizma ve Türkiye`deki volkanik şekiller
|
|
7
|
Faylar ve Fay çeşitleri
|
|
8
|
Depremler, deprem kuşakları
|
|
9
|
Anadolu`nun morfolojik evrimi
|
|
10
|
Önemli morfolojik birimler
|
|
11
|
Kayaçlar ve toprakların dağılışı
|
|
12
|
Türkiye iklimi
|
|
13
|
İklim tipleri
|
|
14
|
Doğal bitki ve hayvan toplulukları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Şahin Cemalettin, Türkiye?nin Fiziki Coğrafyası, Gündüz Eğitim ve Yayınları, Ankara, 2005
|
Yardımcı Kitap
|
Yücel Talip, Türkiye Coğrafyası, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara, 1987.
Atalay İbrahim - Mortan Kenan Türkiye Bölgesel Coğrafyası, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2008.
Atalay İbrahim, Türkiye Jeomorfolojisine Giriş, Ege Üniv. Yayınları, İzmir, 1988.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`nin jeolojik, jeomorfolojik ve klimatik özelliklerini kavratmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
4
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
5
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
-
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|