Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel giriş ve teorik bilgiler
|
|
2
|
İlk çağda coğrafyanın gelişimine genel bakış
|
|
3
|
Yunan Uygarlığında Coğrafyanın gelişimi
|
|
4
|
Doğa filozofları ve coğrafi bilginin gelişimi
|
|
5
|
Eratosten döneminde coğrafi bilginin gelişimi
|
|
6
|
Strabo döneminde coğrafi bilginin gelişimi
|
|
7
|
Batlamyus döneminde coğrafi bilginin gelişimi
|
|
8
|
Roma döneminde coğrafi bilginin gelişimi
|
|
9
|
İslam bilimi ve coğrafi bilginin yeri
|
|
10
|
İslam coğrafyacılığını geliştiren faktörler
|
|
11
|
İslam coğrafyacılığında ekoller
|
|
12
|
Başlıca İslam coğrafyacıları
|
|
13
|
9 ve 12. yüzyıl arasında üretilen başlıca coğrafya eserleri
|
|
14
|
12. 14. yüzyıl arasında üretilen başlıca coğrafya eserleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr.Üyesi Nazan Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Özür, Nazan, Coğrafya Tarihi Ders Notları, Yayınlanmamış.
Özgüç Nazmiye - Tümertekin Erol, Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
Akyol İbrahim Hakkı, Umumi Coğrafya, İÜ. Edb. Fak. Yayınları, İstanbul, 1951.
Gümüşçü Osman - Balcıoğulları Abdullah, Coğrafyaya Giriş, Bilge Kitabevi, Ankara, 2006.
The Nature of Geography: A Critical Survey of Current Thought in the Light of the Past, AAG, Lancaster, 1939.
|
Dersin Amacı
|
Coğrafya biliminin ortaya çıkış süreci ve gelişimini öğretmek. İlkçağ ve Ortaçağdaki önemli coğrafyacıları,eserleri ve okulları tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Genel giriş ve teorik bilgiler, İlkçağda ve ortaçağda coğrafi bilginin gelişimi. Bu dönemde bulunan coğrafyacıları eserler ve okulları incelemek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
4
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
4
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
4
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
3
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
2
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
1
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
1
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
4
|