Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Enerji ve enerji kaynakları
|
|
2
|
Enerji kaynaklarının sınıflandırılması
|
|
3
|
Dünya?da ve Türkiye?de enerji kaynaklarının dağılışı
|
|
4
|
Dünya ekonomisinde enerji kaynaklarının önemi
|
|
5
|
Enerji nakli ve enerji politikaları
|
|
6
|
Kaynak koruma stratejileri
|
|
7
|
Fosil yakıtlar (Petrol, kömür, doğalgaz)
|
|
8
|
Alternatif Enerji kaynakları
|
|
9
|
Nükleer enerji
|
|
10
|
Hidrolik enerji
|
|
11
|
Rüzgar enerjisi
|
|
12
|
Güneş enerjisi
|
|
13
|
Jeotermal enerji
|
|
14
|
Kaynak kullanımı ve çevre sorunları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Karabulut Yalçın, Enerji Kaynakları, Ankara, 2000
|
Yardımcı Kitap
|
Twidell John, Renewable Energy Resources, 2005.
Akova İsmet, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Nobel Yay. Dağıtım, Ankara, 2008.
Ünalan Güner, Türkiye?nin Enerji Kaynakları, TMMOB Jeoloji Müh. Odası, İstanbul, 1994
|
Dersin Amacı
|
Enerji kaynaklarının oluşum ve özelliklerini, coğrafi dağılışlarını ve enerji üretiminde yeni eğilimleri öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Enerji ve enerji kaynakları
Enerji kaynaklarının sınıflandırılması
Dünya`da ve Türkiye`de enerji kaynaklarının dağılışı
Dünya ekonomisinde enerji kaynaklarının önemi
Enerji nakli ve enerji politikaları
Kaynak koruma stratejileri
Fosil yakıtlar (Petrol, kömür, doğalgaz)
Nükleer enerji
Hidrolik enerji
Rüzgar enerjisi
Güneş enerjisi
Jeotermal enerji
Kaynak kullanımı ve çevre sorunları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
3
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
-
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
-
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
3
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
3
|