Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi
|
|
2
|
Konunun seçilmesi
|
|
3
|
Araştırma probleminin tespiti
|
|
4
|
Literatür taraması
|
|
5
|
Hipotezlerin belirlenmesi
|
|
6
|
Konunun kapsam ve sınırları
|
|
7
|
Veri toplama yöntemleri
|
|
8
|
Veri toplama alanları
|
|
9
|
Arazi araştırmaları
|
|
10
|
Araziden veri toplanması ve örnek alınması
|
|
11
|
Verilere ait tablo ve grafiklerin hazırlanması, haritaların hazırlanması
|
|
12
|
Veri türüne göre mekânsal analizlerin yapılması
|
|
13
|
Sentez ve değerlendirme
|
|
14
|
Metnin kaleme alınışı ve dipnot-kaynakça yazımı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Özür, Nazan,Coğrafyada Araştırma, Yayımlanmamış ders notu
Doğanay Hayati,Coğrafyada Metodoloji, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1993.
|
Yardımcı Kitap
|
Barzun J. H. - Graff F. (Çev. F. Dilber), Modern Araştırmacı, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 1996.
Montello Daniel R. and Sutton Paul, An Introduction to Scientific Research Methods in Geography, Sage Publications, 2006.
Gomez Basil and Jones John Paul -Research Methods in Geography: A Critical Introduction (Critical Introductions to Geography), 2009.
|
Dersin Amacı
|
Genel ve coğrafya bilimine özgü araştırma yöntemleri ve sürecini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi
Konunun seçilmesi
Araştırma probleminin tespiti
Literatür taraması
Hipotezlerin belirlenmesi
Konunun kapsam ve sınırları
Veri toplama yöntemleri ve yerleri
Arazi araştırmaları
Araziden veri toplanması ve örnek alınması
Verilere ait tablo ve grafiklerin hazırlanması, haritaların hazırlanması
Veri türüne göre mekânsal analizlerin yapılması
Sentez ve değerlendirme
Metnin kaleme alınışı ve dipnot-kaynakça yazımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
4
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
5
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
4
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
3
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
-
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|