Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilim ve bilimsel bilgi
|
K.1. Bölüm
|
2
|
Coğrafya ve alt dalları
|
K.2. Bölüm
|
3
|
Temel kavramlar 1: Problem, değişken ve hipotez
|
K.3.Bölüm
|
4
|
Temel kavramlar 2: Varsayım, sınırlılıklar evren, örneklem, geçerlilik, güvenirlik ve ölçme
|
K.4. Bölüm
|
5
|
Araştırmada yaklaşım desen ve yöntem
|
K.5.Bölüm
|
6
|
Araştırmada veri: Nitel veriler
|
K.6. bölüm
YK. 1, 9. Bölüm
|
7
|
Nitel veri araştırma desenleri
|
K.7.Bölüm
|
8
|
Nitel veri toplama yöntemleri
|
K.8.Bölüm
YK 1, 11. Bölüm
|
9
|
Nitel veri analizi
|
K.9.Bölüm
Y 1, 12. Bölüm
|
10
|
Nicel veri araştırma desenleri
|
K.10. bölüm
YK 2, 4. Bölüm
|
11
|
Nicel veri toplama yöntem ve araçları ile analizi
|
K.11.Bölüm
YK 2, 7. Bölüm
|
12
|
Karma yöntemler
|
K.12.Bölüm
|
13
|
Araştırma raporunun hazırlanması: Verilerin sunumu
|
K.13.Bölüm
YK 2, 13. Bölüm
|
14
|
Rapor yazımı
|
K.14.Bölüm
YK 1, 16. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
--
|
Kaynaklar
|
K.1. Özür, N. (2020). Coğrafyada araştırma yöntemlerine giriş, Çizgi Yayınevi, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
YK. 1 Özgen, N. (ed).(2016). Beşeri coğrafyada araştırma yöntemleri ve teknikler. Pegem Akademi, Ankara.
YK. 2 Özgen, N. ve Karadoğan S. (ed)(2016). Fiziki coğrafyada araştırma yöntemleri ve teknikler. Pegem Akademi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel araştırma süreci ve coğrafya bilimine özgü araştırma yöntemlerini öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve teorik bilgilerin verilmesi, Konunun seçilmesi, Araştırma probleminin tespiti, Literatür taraması,
Hipotezlerin belirlenmesi, Konunun kapsam ve sınırları, Veri toplama yöntemleri ve yerleri, Arazi araştırmaları
Araziden veri toplanması ve örnek alınması, Verilere ait tablo ve grafiklerin hazırlanması, haritaların hazırlanması, Veri türüne göre mekânsal analizlerin yapılması, Sentez ve değerlendirme, Metnin kaleme alınışı ve dipnot-kaynakça yazımı konularını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
5
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
4
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
-
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
-
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
4
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
5
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|