Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. M.Murat KALE
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Hoşgören, M. Y. (2013). Hidrografyanın Ana Çizgileri I. Çantay Kitabevi: İstanbul.
K2. Hoşgören, M. Y. (2015). Hidrografyanın Ana Çizgileri II. Çantay Kitabevi: İstanbul.
K3. M. KALE. Hidrografya Ders Notları,
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Atalay, İ. (1986). Uygulamalı Hidrografya. Ege Üniversitesi Basımevi: İzmir.
YK2. Jong C. D. de, Lachapelle G., Elama I. A. & Skone S. (2006). Hydrography.
|
Dersin Amacı
|
Hidrografyanın tanımı, yer altı ve yer üstü sularını, suların dağılışını ve oluşturdukları morfolojik şekillerinin kavranması.
|
Dersin İçeriği
|
Hidrografyanın tanımı,
Yeraltı suları
Akifer ve akifer tipleri
Yeraltı sularının aşındırma ve biriktirme faaliyetleri
Kaynak tipleri ve oluşumu
Kaynak sularının aşındırma ve biriktirme faaliyetleri
Akarsu tanımı ve oluşumu
Akarsu havzası, ağı ve morfometrik özellikleri
Akarsu akımı
Rejim ve rejim tipleri
Göller
Göl sularının fiziksel ve kimyasal özellikleri
Su kullanımı ve planlaması
Jeotermal sular
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
3
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
-
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
2
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|