ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hidrografya COG210 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hidrografya ve öğelerini tanımlar.
    2-Akarsu, göl ve akiferleri sınıflandırır.
    3-Su kaynaklarına ait morfometrik özellikleri tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012828
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013838
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hidrografyanın tanımı ve su döngüsü K3 - s:2
    2 Yeraltı suları K1- s:1
    3 Akifer ve akifer tipleri K1- s:25
    4 Yeraltı sularının aşındırma ve biriktirme faaliyetleri K1- s:30
    5 Kaynak tipleri ve oluşumu K1- s:39
    6 Kaynak sularının aşındırma ve biriktirme faaliyetleri K1- s:50
    7 Akarsu tanımı ve oluşumu K1- s:55
    8 Akarsu havzası, ağı ve morfometrik özellikleri K1- s:60, s:105 ve s:111
    9 Akarsu akımı K1- s:70
    10 Rejim ve rejim tipleri K1- s:81
    11 Göller K2 - s:15
    12 Göl sularının fiziksel ve kimyasal özellikleri K2 - s:40
    13 Su kullanımı ve planlaması K3 - s:5
    14 Jeotermal sular K1- s:44
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. M.Murat KALE
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Hoşgören, M. Y. (2013). Hidrografyanın Ana Çizgileri I. Çantay Kitabevi: İstanbul. K2. Hoşgören, M. Y. (2015). Hidrografyanın Ana Çizgileri II. Çantay Kitabevi: İstanbul. K3. M. KALE. Hidrografya Ders Notları,
    Yardımcı Kitap YK1. Atalay, İ. (1986). Uygulamalı Hidrografya. Ege Üniversitesi Basımevi: İzmir. YK2. Jong C. D. de, Lachapelle G., Elama I. A. & Skone S. (2006). Hydrography.
    Dersin Amacı Hidrografyanın tanımı, yer altı ve yer üstü sularını, suların dağılışını ve oluşturdukları morfolojik şekillerinin kavranması.
    Dersin İçeriği Hidrografyanın tanımı, Yeraltı suları Akifer ve akifer tipleri Yeraltı sularının aşındırma ve biriktirme faaliyetleri Kaynak tipleri ve oluşumu Kaynak sularının aşındırma ve biriktirme faaliyetleri Akarsu tanımı ve oluşumu Akarsu havzası, ağı ve morfometrik özellikleri Akarsu akımı Rejim ve rejim tipleri Göller Göl sularının fiziksel ve kimyasal özellikleri Su kullanımı ve planlaması Jeotermal sular
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 4
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 3
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma -
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme 3
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma -
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma 2
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma -
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster