Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bölge Kavramı, Bölge Tipleri ve Sınırlar
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Bölgesel Coğrafyanın Coğrafya Bilimi İçindeki Yeri
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Bölgesel Coğrafyanın Prensipleri
|
K1 Bölüm 1, Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1
|
4
|
Bir Bölgedeki Fiziki Coğrafya Unsurları
|
K1 Bölüm 2
|
5
|
Bir Bölgedeki Beşeri Coğrafya Unsurları
|
K1 Bölüm 2
|
6
|
Bölge Kavramı Bazında Kıtalar (Güney Amerika)
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, K3 Bölüm 2
|
7
|
Bölge Kavramı Bazında Kıta İçi Bölgeler (Güney Amerikanın Bölgeleri)
|
K1 Bölüm 3
|
8
|
Bölge Kuramları
|
K1 Bölüm 1, Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1
|
9
|
Bölge Kavramı Çerçevesinde Ülkelerin Coğrafi Bölgeleri (Arjantin)
|
K1 Bölüm 3
|
10
|
Bölge Kavramı Çerçevesinde Üst İdarî Üniteler (İller-Çankırı)
|
K1 Bölüm 4
|
11
|
Bölge Kavramı Çerçevesinde Alt İdari Üniteler (İlçeler, Köyler- İlçelerden Eldivan; Merkez Köylerden Ahlat)
|
K1 Bölüm 2
|
12
|
Fiziki Bölgeler (Vejetasyon Bölgeleri)
|
K1 Bölüm 5
|
13
|
Beşeri Ve Siyasi Bölgeler (Türk Dili Bölgeleri), (Avrupa Birliği)
|
K1 Bölüm 4
|
14
|
Bölge Kavramı Çerçevesinde Ülkelerin Coğrafi Bölgeleri (İtalya)
|
K1 Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Tunçdilek N. (1973). Bölgesel Coğrafyanın Prensipleri: Tabii Bölgeler, İÜ. Edb. Fak. Yay. İstanbul.
K2 - Johnson D.L., Haarmana V., Johnson M.L., Clawson D.L. (2009). World Regional Geography.
K3 - Bradshaw M., Dymond J., White G., Chacko E. (2008). Contemporary World Regional Geography.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yeryüzündeki doğal veya beşeri bir bölgeyi ayırt ederek üzerindeki fiziki ve beşeri coğrafya objeleriyle birlikte ele alarak coğrafi olarak tanımak ve tanıtmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bölge Kavramı, Bölge Tipleri ve Sınırlar
Bölgesel Coğrafyanın Coğrafya Bilimi İçindeki Yeri
Bölgesel Coğrafyanın Prensipleri
Bir Bölgedeki Fiziki Coğrafya Unsurları
Bir Bölgedeki Beşeri Coğrafya Unsurları
Bölge Kavramı Bazında Kıtalar (Güney Amerika)
Bölge Kavramı Bazında Kıta İçi Bölgeler (Güney Amerikanın Bölgeleri)
Bölge Kavramı Çerçevesinde Ülkelerin Coğrafi Bölgeleri (Arjantin)
Bölge Kavramı Çerçevesinde Üst İdarî Üniteler (İller-Çankırı)
Bölge Kavramı Çerçevesinde Alt İdari Üniteler (İlçeler, Köyler- İlçelerden Eldivan; Merkez Köylerden Ahlat)
Fiziki Bölgeler (Vejetasyon Bölgeleri)
Beşeri Ve Siyasi Bölgeler (Türk Dili Bölgeleri), (Avrupa Birliği)
Bölge Kavramı Çerçevesinde Ülkelerin Coğrafi Bölgeleri (Arjantin)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
1
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
3
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
2
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
-
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
3
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|