Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bölge Kavramı, Bölge Tipleri ve Sınırlar
|
|
2
|
Bölgesel Coğrafyanın Coğrafya Bilimi İçindeki Yeri
|
|
3
|
Bölgesel Coğrafyanın Prensipleri
|
|
4
|
Bir Bölgedeki Fiziki Coğrafya Unsurları
|
|
5
|
Bir Bölgedeki Beşeri Coğrafya Unsurları
|
|
6
|
Bölge Kavramı Bazında Kıtalar (Güney Amerika)
|
|
7
|
Bölge Kavramı Bazında Kıta İçi Bölgeler (Güney Amerikanın Bölgeleri)
|
|
8
|
Bölge Kuramları
|
|
9
|
Bölge Kavramı Çerçevesinde Ülkelerin Coğrafi Bölgeleri (Arjantin)
|
|
10
|
Bölge Kavramı Çerçevesinde Üst İdarî Üniteler (İller-Çankırı)
|
|
11
|
Bölge Kavramı Çerçevesinde Alt İdari Üniteler (İlçeler, Köyler- İlçelerden Eldivan; Merkez Köylerden Ahlat)
|
|
12
|
Fiziki Bölgeler (Vejetasyon Bölgeleri)
|
|
13
|
Beşeri Ve Siyasi Bölgeler (Türk Dili Bölgeleri), (Avrupa Birliği)
|
|
14
|
Bölge Kavramı Çerçevesinde Ülkelerin Coğrafi Bölgeleri (Arjantin)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Tunçdilek Necdet, Bölgesel Coğrafyanın Prensipleri: Tabii Bölgeler, İÜ. Edb. Fak. Yay. İstanbul, 1973
|
Yardımcı Kitap
|
Johnson Douglas L., Haarmana Viola, Johnson Merril L. and Clawson David L.,World Regional Geography, 2009.
Pulsipher Lydia Mihelic, Pulsipher Alex and Goodwin Conrad Mac, World Regional Geography: Global Patterns, Local Lives (with Subregions), , 2007.
Bradshaw Michael, Dymond Joseph, White George, and Chacko Elizabeth, Contemporary World Regional Geography, 2008
|
Dersin Amacı
|
Yeryüzündeki doğal veya beşeri bir bölgeyi ayırt ederek üzerindeki fiziki ve beşeri coğrafya objeleriyle birlikte ele alarak coğrafi olarak tanımak ve tanıtmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bölge Kavramı, Bölge Tipleri ve Sınırlar
Bölgesel Coğrafyanın Coğrafya Bilimi İçindeki Yeri
Bölgesel Coğrafyanın Prensipleri
Bir Bölgedeki Fiziki Coğrafya Unsurları
Bir Bölgedeki Beşeri Coğrafya Unsurları
Bölge Kavramı Bazında Kıtalar (Güney Amerika)
Bölge Kavramı Bazında Kıta İçi Bölgeler (Güney Amerikanın Bölgeleri)
Bölge Kavramı Çerçevesinde Ülkelerin Coğrafi Bölgeleri (Arjantin)
Bölge Kavramı Çerçevesinde Üst İdarî Üniteler (İller-Çankırı)
Bölge Kavramı Çerçevesinde Alt İdari Üniteler (İlçeler, Köyler- İlçelerden Eldivan; Merkez Köylerden Ahlat)
Fiziki Bölgeler (Vejetasyon Bölgeleri)
Beşeri Ve Siyasi Bölgeler (Türk Dili Bölgeleri), (Avrupa Birliği)
Bölge Kavramı Çerçevesinde Ülkelerin Coğrafi Bölgeleri (Arjantin)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
2
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
2
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
1
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
2
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
2
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
1
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
4
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
2
|