Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ulaşım tanım ve Temle kavramlar
|
|
2
|
Ulaşım Gelişmesi ve Ulaşım Ağları
|
|
3
|
Ulaşım Faaliyetlerinin Ölçülmesi ve Haritalanması
|
|
4
|
Ulaşım yerşekilleri, iklim, ve beşeri İlişkiler
|
|
5
|
Ulaşım yollarının yer seçimi
|
|
6
|
Yolların Gelişme ve Değişmesi
|
|
7
|
Deniz Ulaşımı
|
|
8
|
Deniz yoluyla yolcu, yük taşınması,
|
|
9
|
Başlıca deniz yolları
|
|
10
|
Demiryolları, demiryolları hatları
|
|
11
|
Demiryollarının trafik ve yol dağılımı
|
|
12
|
Kara yolları ve dağılışı
|
|
13
|
Hava yolları ve taşımacılık
|
|
14
|
Hava yollarının dağılışı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Barış TAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Tümertekin E. - Özgüç N., Ekonomik Coğrafya, Küreselleşme ve Kalkınma, Çantay Kitabevi, 1999. İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
Rodrigue Jean Paul, Comtois Claude, Routledge Brian Slack , The Geography of Transport Systems, 2009.
Blij H. de - Murphy A. B., Human Geography: Culture, Society and Space, 1999. New York.
Morgan Gillian C. and Leong Goh Cheng, Human and Economic Geography, 1982.
|
Dersin Amacı
|
Ulaşıma etki eden faktörlerin ve ulaşım ağlarının öğrencilere kavratılması
|
Dersin İçeriği
|
Ulaşım tanım ve Temle kavramlar
Ulaşım Gelişmesi ve Ulaşım Ağları
Ulaşım Faaliyetlerinin Ölçülmesi ve Haritalanması
Ulaşım yerşekilleri, iklim, ve beşeri İlişkiler
Ulaşım yollarının yer seçimi
Yolların Gelişme ve Değişmesi
Deniz Ulaşımı
Deniz yoluyla yolcu, yük taşınması, Başlıca deniz yolları
Demiryolları, demiryolları hatları
Demiryollarının trafik ve yol dağılımı
Kara yolları ve dağılışı
Hava yolları ve taşımacılık
Hava yollarının dağılışı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
1
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
2
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
2
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
1
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
1
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
1
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
2
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
1
|