Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Erozyonun tanımı, erozyon tipleri
|
|
2
|
İklim, toprak, su ilişkileri ve erozyon
|
|
3
|
Su erozyonu ve tipleri
|
|
4
|
Yağmur damlasının sebep olduğu erozyon
|
|
5
|
Akarsuyun sebep olduğu erozyon
|
|
6
|
Akarsu yatağında erozyon
|
|
7
|
Sel oyuntularının kontrolü
|
|
8
|
Erozyon tipleri
|
|
9
|
Rüzgar erozyonu, rüzgar erozyonu kontrol yöntemleri
|
|
10
|
Erozyonu önlemede terasların önemi
|
|
11
|
Organik maddece zengin topraklarda rüzgar erozyonu kontrolü
|
|
12
|
Kumulların stabilizasyonu
|
|
13
|
Dünya`da çölleşme ve erozyon
|
|
14
|
Çöl ve şiddetli erozyon alanlarının geleceği ve problemlerin çözüm yolları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Mater, Barış, Toprak Oluşumu, Erozyon ve Korunması, Çantay Kitabevi, 1995
|
Yardımcı Kitap
|
Morgan, R.P.C., Soil Erosion and Conservation,
Toy,T. J. , Foster, G.R.,Soil Erosion,
Ayres, Q.C, Soil Erosion and its Control,
Schmidt, J., Soil Erosion
|
Dersin Amacı
|
Toprak Erozyonunda etkili olan faktörleri ve toprak korunma yöntemlerini kavramak
|
Dersin İçeriği
|
Erozyonun tanımı, erozyon tipleri
İklim, toprak, su ilişkileri ve erozyon.
Su erozyonu ve tipleri
Yağmur damlasının sebep olduğu erozyon
Akansuyun sebep olduğu erozyon
Akarsu yatağında erozyon
Sel oyuntularının kontrolü
Rüzgar erozyonu, rüzgar erozyonu kontrol yöntemleri
Erozyonu önlemede terasların önemi
Organik maddece zengin topraklarda rüzgar erozyonu kontrolü
Kumulların stabilizasyonu
Dünyada çölleşme ve erozyon
Çöl ve şiddetli erozyon alanlarının geleceği ve problemlerin çözüm yolları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
5
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
5
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
4
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
5
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
-
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
5
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
5
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
4
|