ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğa Fotoğrafçılığı COG218 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğa fotoğrafının anlamını ve alanlarını tanır
    2-Doğa ve İnsan ilişkisini fotoğrafla yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012222
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş K1, BÖLÜM 1
    2 Fotoğrafçılık K1, BÖLÜM 1
    3 SLR fotoğraf makineleri K2, BÖLÜM 1
    4 Dijital fotoğraf makineleri K2, BÖLÜM 1
    5 Mercek türleri K2, BÖLÜM 3
    6 Dış ve iç mekan portre çekimi K1, BÖLÜM 2
    7 Doğada kritik an çekimi K1, BÖLÜM 2
    8 Doğada iç mekan mimari çekim K2, BÖLÜM 4
    9 Doğada ters ışık çekimi K2, BÖLÜM 4
    10 Doğada hareket netsizliği çekimi K1, BÖLÜM 5
    11 Doğada dış ve iç mekân mimari çekim K1, BÖLÜM 5
    12 Doğada gece çekimi K2, BÖLÜM 6
    13 Doğada makro çekim K2, BÖLÜM 6
    14 Doğa çekimi K2, BÖLÜM 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Murat KALE
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Kanburoğlu, Ö. (2010). Dijital Fotoğrafta Yaratıcı Teknikler, Say Yayınları, İstanbul. K2 Scott, K. (2010) Dijital Fotoğrafçının El Kitabı 3. Cilt, Çev. Canan Banu Üçüncüoğlu, Alfa Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tüm insanlık için önemli bir alanda fotoğrafçının düşünsel, teknik ve estetik yaklaşım ve yorumu bilgi ve becerilerinin kazandırılması
    Dersin İçeriği Manzaradan mikroya doğa fotoğrafının önbilgi, araştırma, teknik ve estetik çözümleme ilkelerinin işlenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma -
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 2
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma 5
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme -
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma 5
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma -
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma 4
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster