Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. M.Murat KALE; Doç.Dr. Nazan Karakaş Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Angela L. Coe, (2016). Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri. Ankara:Nobel Akademik.
K2. Güngördü, E. (2008). Harita Bilgisi ve Uygulamaları. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
|
Yardımcı Kitap
|
Y.K:1.Turoğlu H.,(2008).Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları. Çantay Kitapevi:İstanbul.
Y.K.2. Kocadağlı A. Y. (2021). Beşeri Coğrafyada Veri Toplama. Mesut Doğan ve Özlem Sertkaya Doğan. Beşeri Coğrafya.(1-26). Ankara: Pegem akademi.
|
Dersin Amacı
|
Fiziki coğrafya çalışmaları esnasında haritalama, kayaç, toprak ve bitki örnekleri alma ve çeşitli konularda görüntüleme teknik ve yöntemleri öğretilir. Beşeri coğrafya çalışmaları için arazide yapılacak incelemeler öğretilir.
|
Dersin İçeriği
|
Fiziki ve beşeri coğrafya çalışmalarında metot
Arazi çalışmalarında kullanılan araç ve gereçlerin tanıtımı
Topografik harita okuma
Arazide kayaçların, sokulumların ve tabaka sistemlerinin ayırt edilmesi
Arazi uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
4
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
-
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
3
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
1
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|