ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arazi Araştırmaları I COG303 GÜZ 1+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fiziki ve beşeri coğrafya çalışmalarına özgü metotları kullanır
    2-Harita okuma yetisini geliştirir
    3-Kayaç, sokulum ve tabakaları ayırt eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)81080
    Ödevler4021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6012525
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   177
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,9 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Arazi çalışmalarında kullanılan araç ve gereçlerin tanıtımı. K1-s:4
    2 Harita okuma uygulaması - Topoğrafik harita okuma K1-s:306
    3 Harita okuma uygulaması - Profil & Kesit çıkartma K2-S:113
    4 Arazide tortul kayaçların tanımlanması K1-s:273
    5 Arazide magmatik kayaçların ve sokulumların tanımlanması K1-s:293
    6 Arazide metamorfik kayaçların tanımlanması K1-s:192
    7 Arazi çalışması
    8 Arazi çalışması
    9 Arazi çalışması
    10 Arazi çalışması
    11 Öğrenci sunumları
    12 Öğrenci sunumları
    13 Öğrenci sunumları
    14 Öğrenci sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. M.Murat KALE; Doç.Dr. Nazan Karakaş Özür
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Angela L. Coe, (2016). Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri. Ankara:Nobel Akademik. K2. Güngördü, E. (2008). Harita Bilgisi ve Uygulamaları. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
    Yardımcı Kitap Y.K:1.Turoğlu H.,(2008).Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları. Çantay Kitapevi:İstanbul. Y.K.2. Kocadağlı A. Y. (2021). Beşeri Coğrafyada Veri Toplama. Mesut Doğan ve Özlem Sertkaya Doğan. Beşeri Coğrafya.(1-26). Ankara: Pegem akademi.
    Dersin Amacı Fiziki coğrafya çalışmaları esnasında haritalama, kayaç, toprak ve bitki örnekleri alma ve çeşitli konularda görüntüleme teknik ve yöntemleri öğretilir. Beşeri coğrafya çalışmaları için arazide yapılacak incelemeler öğretilir.
    Dersin İçeriği Fiziki ve beşeri coğrafya çalışmalarında metot Arazi çalışmalarında kullanılan araç ve gereçlerin tanıtımı Topografik harita okuma Arazide kayaçların, sokulumların ve tabaka sistemlerinin ayırt edilmesi Arazi uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 4
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 3
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma -
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme 4
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma -
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma 3
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma 1
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster