Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Arazi çalışmalarının önemi
|
K1, I. Bölüm
|
2
|
Arazi çalışmalarında hazırlık
|
K1, II. Bölüm
|
3
|
Coğrafyacıların arazi çalışmalarında kullandığı araç ve gereçler
|
K1, III. Bölüm
|
4
|
Arazi çalışmalarında resmi izin prosedürü
|
K1, IV. Bölüm
K2, s.93-99
|
5
|
Arazi çalışmalarında etik durumlar
|
K1, V. Bölüm
K2, s.99-102
|
6
|
Arazi çalışmalarının raporlaştırılması
|
K1, VI. Bölüm
K2, s. 102-105
|
7
|
Arazi çalışmalarının önemi
|
K1, VII. Bölüm
K2, s. 106-108
|
8
|
Arazi çalışması hazırlık
|
K1, VIII. Bölüm
K2, s. 109-110
|
9
|
Beşeri/Fiziki coğrafyada arazi çalışmaları
|
K1, IX. Bölüm
K2, s.111-112
|
10
|
Arazi çalışmalarında karşılaşılabilecek özel durumlar,
|
K1, X. Bölüm
K2, s. 113-115
|
11
|
Birinci arazi çalışması
|
K1, XI. Bölüm
K2, s.116-117
|
12
|
Birinci arazi çalışması raporu
|
K1, XII. Bölüm
K2, s.118-120
|
13
|
İkinci arazi çalışması
|
K1, XIII. Bölüm
K2, s.121-122
|
14
|
İkinci arazi çalışması raporu
|
K1, XIV. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan Karakaş Özür/Doç.Dr. Mustafa Murat Kale
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
--
|
Kaynaklar
|
K 1. Doğanay, H. (1992). Coğrafyada metodoloji. Atatürk Üniversitesi Yayını, Erzurum.
K 2. Alkış, S. (2007). Coğrafya öğretiminde inceleme gezileri ve arazi çalışmaları. Özey, R., Demirci, A. (Ed.).Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar, (99-122). Aktif Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Arazide temel çalışmalar yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
Arazi çalışmalarının önemi, ön hazırlıklar, coğrafyacıların arazi çalışmalarında kullandıkları araç gereçler, arazi çalışması izin prosedürü, arazi çalışmalarında etik durumlar, arazi çalışmalarının raporlanması, önemi, beşeri coğrafyada arazi çalışmaları, fiziki coğrafyada arazi çalışmaları, arazi çalışmalarında özel durumlar konularını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
4
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
3
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
5
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
4
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|