Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Arazi çalışmalarının önemi,
|
|
2
|
Arazi çalışmalarında hazırlık
|
|
3
|
Coğrafyacıların arazi çalışmalarında kullandığı araç ve gereçler
|
|
4
|
Arazi çalışmalarında resmi izin prosedürü
|
|
5
|
Arazi çalışmalarında etik durumlar
|
|
6
|
Arazi çalışmalarının raporlaştırılması
|
|
7
|
Arazi çalışmalarının önemi
|
|
8
|
Arazi Çalışması Hazırlık
|
|
9
|
Beşeri coğrafyada arazi çalışmaları
|
|
10
|
Arazi çalışmalarında karşılaşılabilecek özel durumlar,
|
|
11
|
Birinci arazi çalışması
|
|
12
|
Birinci arazi çalışması raporu
|
|
13
|
İkinci arazi çalışması
|
|
14
|
İkinci arazi çalışması raporu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Barış TAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Doğanay Hayati , Coğrafya`da Metodoloji, Atatürk Üniversitesi Yay. No: 739 Erzurum, 1992.
Alkış, S., Coğrafya Öğretiminde İnceleme Gezileri Ve Arazi Çalışmaları, İçinde Coğrafya Öğretiminde Yöntem Ve Yaklaşımlar, (Özey, R., Demirci A., Editör) Aktif Yayıncılık, İstanbul, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
Doğanay Hayati, Türkiye Beşeri Coğrafyası, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 1994.
Doğanay Hayati, Türkiye Ekonomik Coğrafyası, Çizgi Kitabevi, Konya, 1998.
Karabağ Servet - Şahin Salih, Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gazi Kitabevi, Ankara, 2009.
Güngördü Ersin, Türkiye`nin Beşeri (Nüfus-Yerleşme) ve Ekonomik Coğrafyası, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2006.
|
Dersin Amacı
|
Arazi çalışmaları ile ilgili temel gereklilikleri yapabilmek
|
Dersin İçeriği
|
Arazi çalışmalarının önemi,
Arazi çalışmalarında hazırlık,
Coğrafyacıların arazi çalışmalarında kullandığı araç ve gereçler,
Arazi çalışmalarında resmi izin prosedürü,
Arazi çalışmalarında etik durumlar,
Arazi çalışmalarının raporlaştırılması,
Arazi çalışmalarının önemi,
Beşeri coğrafyada arazi çalışmaları,
Arazi çalışmalarında karşılaşılabilecek özel durumlar,
Birinci arazi çalışması,
Birinci arazi çalışması raporu,
İkinci arazi çalışması,
İkinci arazi çalışması raporu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
2
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
2
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
2
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
5
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
2
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
2
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
3
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
3
|