Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Gümüşçü, O. (2010), Tarihi Coğrafya. Yeditepe Yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Butlin, R. A. (1993). Historical Geography: Through the Gates of Space and Time. A Hodder Arnold Publication.
YK2 Alan R., Baker H., Billinge M. (1982). Period and Place, Research Methods in Historical Geography. Cambridge University Press
YK3 Pacione, M. & Helm, C. (1987). Historical Geography, Progress and Prospect. Routledge. London
|
Dersin Amacı
|
Tarihi Coğrafyayı, geçmişini, ilke-prensiplerini, konularını, kaynaklarını ve coğrafya bilimi içindeki yerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Temel Kavramlar
Tarih Disiplini
Coğrafya tarihi
Paleocoğrafya
Coğrafya
Coğrafyanın sistematik ve kronolojik tasnifi
Tarihi Coğrafyanın Coğrafya içindeki yeri
Dünyada tarihi Coğrafya
Türkiye`de tarihi coğrafya
Tarihi coğrafya tanımı
Tarihi coğrafyanın kapsamı ve içeriği
Tarihi coğrafyanın amacı
Türkiye`de "Tarihi Coğrafya Bölümü"nün Kurulması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
2
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
5
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
2
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
4
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|