Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bulut İhsan, Genel Tarım Bilgileri ve Tarımın Coğrafi Esasları (Ziraat Coğrafyası), Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2006.
Doğanay Hayati, Türkiye Ekonomik Coğrafyası, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2011.
Tümertekin E.-Özgüç N., Ekonomik Coğrafya, Küreselleşme ve Kalkınma, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2012.
|
Yardımcı Kitap
|
Karabağ Servet - Şahin Salih, Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gazi Kitabevi, Ankara, 2009.
Güngördü Ersin, Türkiye`nin Beşeri (Nüfus-Yerleşme) ve Ekonomik Coğrafyası Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2006.
Yücel Talip, Türkiye Coğrafyası, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara, 1987.
|
Dersin Amacı
|
Dünyada tarım ve hayvancılığın başlama aşamalarını kavrayabilmek
Tarım ve hayvancılığın insanlık tarihinde medeniyetlerin gelişimine olan etkisini anlayabilmek.
Tarım ve hayvanlığın farklı coğrafi alanlardaki farklılıklarının nedenlerini kestirebilmek
|
Dersin İçeriği
|
Genel Tarım Bilgileri ve Tarımın Coğrafi Esasları
Tarımsal Faaliyetleri Etkileyen Doğal Olaylar
Tarımsal Faaliyetleri Etkileyen Beşeri Olaylar
Tarım Sistemleri
Orta İlkim Memleketlerinde Tarım
Sıcak İklim Memleketlerinde Tarım
Sebzecilik
Meyvecilik
Başlıca Yağ Bitkileri
Hayvancılık
Keyif Verici Bitkiler ve Dokumacılıkla İlgili Bitkiler
Su ürünleri Yetiştiriciliği
Orman Plantasyonları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
2
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
1
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
1
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
3
|