ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuaterner ve Alüvyal Jeomorfoloji COG312 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-alüvyal ortamları tanır
    2-akarsu yatakları ve taşkınovası ortamlarını bilir
    3-jeoarkeoloji yöntemlerini öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler40000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuvaterner Devri genel özellikleri K1, BÖLÜM 1
    2 Kuvaterner Buzullaşmaları K1, BÖLÜM 2
    3 Kuvaterner`de deniz seviyesi değişimleri K1, BÖLÜM 2
    4 Kuvaterner`de tektonizma K1, BÖLÜM 4
    5 Kuvaterner`de volkanizma K1, BÖLÜM 4
    6 Kuvaterner`de bitki ve hayvanlar K1, BÖLÜM 3
    7 Kuvaterner`de akarsular K1, BÖLÜM 3
    8 Kuvaterner Hidrografyası K1, BÖLÜM 5
    9 Kuvaterner`de göller K1, BÖLÜM 5
    10 Tarihlendirme yöntemleri K1, BÖLÜM 2
    11 Alüvyal jeomorfoloji K1, BÖLÜM 5
    12 Deltalar ve taşkın ovaları K1, BÖLÜM 4
    13 Jeoarkeoloji K1, BÖLÜM 4
    14 Türkiye`deki alüvyal jeomorfoloji çalışmaları K1, BÖLÜM 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Murat ATAOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Kazancı, N ve Gürbüz, A. (2012) Kuvaterner Bilimi, Ankara Ün. Yay. No:350, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kuvaterner`deki paleocoğrafik ortam koşullarını kavratmak
    Dersin İçeriği Kuvaterner ortam koşulları, Kuvaterner canlıları, akarsu yatak depoları, akarsu taşkınovası depoları, jeoarkeoloji
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 5
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma -
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma -
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme -
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma 3
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma -
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma 4
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme 4
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster