Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ortadoğu`nun tanımı coğrafi konumu ve sınırları
|
K2. Bölüm 1 (1-15 ss.)
|
2
|
Ortadoğu`nun Yeryüzü Şekilleri
|
K2. Bölüm 2 (16-29 ss.)
|
3
|
Ortadoğu`nun İklimi
|
K2. Bölüm 3 (30-54 ss.)
|
4
|
Ortadoğu`nun Toprakları ve Doğal Bitki Örtüsü
|
K2. Bölüm 4 (31-71 ss.)
|
5
|
Ortadoğu`da Su ve Petrol
|
K2. Bölüm 5 (72-82 ss.)
|
6
|
Ortadoğu`da Nüfus ve Ekonomi
|
K2. Bölüm 6 (151-166 ss.)
|
7
|
İran Coğrafyası
|
K1. Bölüm 4 (142-148 ss.)
|
8
|
Irak Coğrafyası
|
K1. Bölüm 4 (149-153 ss.)
|
9
|
Suriye Coğrafyası
|
K1-Bölüm 4 (154-159 ss.)
|
10
|
İsrail Coğrafyası
|
K1-Bölüm 4 (174-179 ss.)
|
11
|
Mısır Coğrafyası
|
YK1-Bölüm 6( 139-146 ss.)
|
12
|
Suudi Arabistan Coğrafyası
|
K1-Bölüm 4 (180-186 ss.)
|
13
|
Türkiye Coğrafyası
|
K1-Bölüm 4 (130-134ss.)
|
14
|
Diğer Ortadoğu Ülkeleri
|
K1-Bölüm 4 (187-197 ss.)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bekir GÖKMEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özey, R. (2012). Asya Coğrafyası. İstanbul:Aktif Yayınları.
K2.Anderson, E.W. (2000). The Middle East (Geography and geopolitics).London & Newyork:Routledge.
K3. Gözenç, S. (1999). Güneybatı Asya "Ortadoğu" Ülkeler Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Longrigg, S.H. (2009). The Geography of the Middle East. 2nd. Edition, London: Rotledge.
|
Dersin Amacı
|
Ortadoğu`nun beşeri ve fiziki coğrafyasını bölgesel coğrafya içerisinde ele almak ve bir coğrafyacı olarak bu konuda bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Ortadoğu^nun coğrafi özellikleri. Fiziki, Beşeri ve Ekonomik Coğrafi özelllikleri. Ortadoğu ülkeleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
2
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
-
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
2
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
-
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
4
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
2
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|