Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yapısal jeomorfolojiye giriş
|
|
2
|
Litolojinin morfolojiye etkisi
|
|
3
|
Yatay yapı üzerinde flüvyal topografya şekillerinin gelişimi
|
|
4
|
Monoklinal yapı üzerinde flüvyal topografya şekillerinin gelişimi
|
|
5
|
Kıvrımlı yapı üzerinde flüvyal topografya şekillerin gelişimi
|
|
6
|
Dom yapıları üzerinde flüvyal topografya şekillerinin gelişimi
|
|
7
|
Plaka tektoniği
|
|
8
|
Tektonik Rejimler
|
|
9
|
Faylar
|
|
10
|
Akarsu havzalarının yapısal analizi
|
|
11
|
Akarsu boyuna profilinin analizi
|
|
12
|
Aktif tekroniğin flüvyal sistemleri üzerine etkisi
|
|
13
|
Bölgesel yükselim, aşınım yüzeylerinin oluşumu ve bölgesel yükselim arasındaki ilişki
|
|
14
|
Orojenez
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Erinç Sırrı, Jeomorfoloji I , DER yayınları, 2001.
Sür Özdoğan, Strüktüral Jeomorfoloji, AnkaraÜniversitesi yayın no:373, 1994.
|
Yardımcı Kitap
|
Burbank, D.W., Anderson, R.S., Tectonic Geomorphology, Blackwell Science, 2006.
Schumm, S.A., Dumont, J.F., Holbrook, J.M., Active Tectonics and Alluvial Rivers , Cambridge, 2002.
|
Dersin Amacı
|
Yeryüzünün şekillenmesi etkileyen yapısal/ faktörleri kavramak.
|
Dersin İçeriği
|
Yapısal jeomorfolojiye giriş
Litolojinin morfolojiye etkisi
Yatay yapı üzerinde flüvyal topografya şekillerinin gelişimi
Monoklinal yapı üzerinde flüvyal topografya şekillerinin gelişimi
Kıvrımlı yapı üzerinde flüvyal topografya şekillerin gelişimi
Dom yapıları üzerinde flüvyal topografya şekillerinin gelişimi
Plaka tektoniği
Tektonik rejimler ,Faylar
Akarsu havzalarının yapısal analizi
Akarsu boyuna profilinin analizi
Aktif tekroniğin flüvyal sistemleri üzerine etkisi
Bölgesel yükselim, aşınım yüzeylerinin oluşumu ve bölgesel yükselim arasındaki ilişki
Orojenez
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
2
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
2
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
2
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
2
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
2
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
3
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
3
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
1
|