Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin temel kavramları
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Yeryüzünün iklim özellikleri ve çeşitleri
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Küresel ısınmanın doğal sebepleri
|
K1, Bölüm 2
|
4
|
Küresel ısınmanın beşeri sebepleri
|
K1, Bölüm 3
|
5
|
Sera etkisi ve sera gazları, karbondioksit emisyonu
|
K1, Bölüm 3
|
6
|
Hava kirliliği ve yağış, ozon tabakasında değişimler
|
K1, Bölüm 3
|
7
|
Ormanların tahribi,kentsel ve endüstriyel atıklar
|
K1, Bölüm 2
|
8
|
Küresel ısınma
|
K1, Bölüm 2
|
9
|
Küresel ısınma, okyanus akıntıları, iklim sistemi etkileşimi
|
K1, Bölüm 4
|
10
|
İklim değişikliğinin ekolojik sisteme olası etkileri
|
K1, Bölüm 4
|
11
|
İklim değişikliğinin besin kaynakları,enerji kaynakları ve kıyı değişimlerine etkisi
|
K1, Bölüm 5
|
12
|
İklim değişikliği senaryoları
|
K1, Bölüm 5
|
13
|
İklim, politika, uluslararası kuruluşlar
|
K1, Bölüm 6
|
14
|
Küresel iklim değişikliğinin Türkiye`ye olası etkileri
|
K1, Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Karakaş Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Erinç, S. (1984). "Klimatoloji ve Metodları", İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin sebepleri,sonuçları,gelecekte doğal ve beşeri hayata olası etkilerinin kavratılmasıdır
|
Dersin İçeriği
|
Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin temel kavramları
Yeryüzünün iklim özellikleri ve çeşitleri
Küresel ısınmanın doğal sebepleri
Küresel ısınmanın beşeri sebepleri
Sera etkisi ve sera gazları,karbondioksit emisyonu
Hava kirliliği ve yağış,ozon tabakasında değişimler
Ormanların tahribi,kentsel ve endüstriyel atıklar
Küresel ısınma- okyanus akıntıları-iklim sistemi etkileşimi
İklim değişikliğinin ekolojik sisteme olası etkileri
İklim değişikliğinin besin kaynakları,enerji kaynakları ve kıyı değişimlerine etkisi
İklim değişikliği senaryoları
İklim- politika-uluslararası kuruluşlar
Küresel iklim değişikliğinin Türkiye?ye olası etkileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
5
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
4
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
3
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
5
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
5
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|