Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman Gümüşçü & Prof. Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Barzun, J. H. & Graff, F.(1996). Modern Araştırmacı. Çev. F. Dilber, TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
K2 Gümüşçü, O. (2012). Coğrafya`ya Davet. Yeditepe Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Arı, Y. & Kaya, İ. (2014). Coğrafya Araştırma Yöntemleri. Coğrafyacılar Derneği Yayınları, Balıkesir.
YK2 Gomez, B. & Jones, J. P. (2009). Search Methods in Geography: A Critical Introduction (Critical Introductions to Geography). Wiley-Blackwell.
|
Dersin Amacı
|
Coğrafi bir metni oluşturma aşamalarını ve dikkat edilmesi gereken hususları öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Genel giriş ve teorik bilgiler
Konunun seçilmesi
Araştırma probleminin tespiti
Literatür taraması
Hipotezlerin belirlenmesi
Konunun kapsam ve sınırları
Akademik okuma ve anlama
Yazıma giriş kuralları
Verilere ait tablo ve grafiklerin hazırlanması
Haritaların hazırlanması
Atıflar ve dipnot yazımı
Sentez ve değerlendirme
Sonuç ve kaynakça yazımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
1
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
3
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
4
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
-
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
2
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
2
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|