Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ- Doç. Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yıldırım Ali, Şimşek, H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı), Seçkin Yayınevi, Ankara, 2004.
Barzun, J., Graff, H.F., Modern Araştırmacı, TÜBİTAK, Ankara, 2001.
Seyidoğlu, H., Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı (8. Baskı), İstanbul, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
J. H. Barzun-F. Graff (Çev. F. Dilber), Modern Araştırmacı, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 1996.
Daniel R. Montello and Paul Sutton, An Introduction to Scientific Research Methods in Geography, Sage Publications, 2006.
Basil Gomez and John Paul Jones, Research Methods in Geography: A Critical Introduction (Critical Introductions to Geography) 2009.
|
Dersin Amacı
|
To do necessary study for preparig research proposal on a subject which is determined by the students.
|
Dersin İçeriği
|
Need for scientific research
Determine the research subject
Limit the determinated subject
Determine the research question
Develop a hypothesis
Make a literature review
Summary of literature
Analyse of literature
General methods of giving reference,
Ethical issues in using reference
Preparation for fiel studies,
Ethical issues about research object,
Suitable researc design,
To write a schema of research proposal.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
5
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
5
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
5
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
5
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
5
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
5
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
5
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
5
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
4
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
4
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
5
|