ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Tarihi Coğrafyası I COG407 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mekan olarak Türkiye`nin temel özelliklerini değerlendirir.
    2-Türkiye`de ilk insan izlerini ve yerleşmeleri kategorize eder.
    3-Prehistorik dönemin tarihi coğrafyasıyla, günümüz arasında neden sonuç ilişkisi kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7214
    Ödevler4014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve temel kavramlar K1- Giriş YK2- Bölüm 1
    2 Mekan olarak Türkiye K1- Bölüm 1 K2-Bölüm 1
    3 Türkiye insanlığın ilk izleri K1- Bölüm 1
    4 Pelolitik, Mezolitik dönem K1- Bölüm 1
    5 Neolitik Dönem K1- Bölüm 1
    6 Kalkolitik ve Tunç Çağı K1- Bölüm 1, 2
    7 Asur ticaret kolonileri dönemi K1- Bölüm 2
    8 Hititler dönemi K1- Bölüm 2
    9 Demir çağı ve Geç Hititler K1- Bölüm 2
    10 Lidyalılar, Urartular, Persler dönemi K1- Bölüm 2
    11 Frigler ve Helenistik dönem K1- Bölüm 2
    12 Roma dönemi K1- Bölüm 2
    13 Bizans dönemi giriş K1- Bölüm 3
    14 Bizans dönemi sosyo-ekonomik yapı K1- Bölüm 3 YK1- Bölüm 1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Gümüşçü, O. & vd. (2011). Açıklamalı Türkiye Tarih Atlası, TÜBİTAK K2 Gümüşçü, O, Yiğit, İ., Top Yilmaz S. (2013). Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınevi, İstanbul
    Yardımcı Kitap YK1 Veli,S. (2001). Anadolunun Tarihi Coğrafyası I, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara YK2 Tuan Y. (2008). A Historical Geography of China, Aldine Transaction
    Dersin Amacı İlkçağ ve Ortaçağ`da Türkiye`nin tarihi coğrafyasını öğretmek.
    Dersin İçeriği Giriş ve temel kavramlar Mekan olarak Türkiye Türkiye insanlığın ilk izleri Pelolitik, Mezolitik dönem Neolitik Dönem Kalkolitik ve Tunç Çağı Asur ticaret kolonileri dönemi Hititler dönemi Demir Çağı ve Geç Hititler Lidyalılar, Urartular, Persler dönemi Frigler ve Helenistik dönem Roma dönemi Bizans dönemi giriş Bizans dönemi sosyo-ekonomik yapı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 4
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 2
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma 5
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme 4
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma 4
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma 3
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma -
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster