ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Tarihi Coğrafyası I COG407 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mekan olarak Türkiye`nin temel özelliklerini kavrar.
    2-Türkiyede ilk insan izlerini ve yerleşmeleri kavrar.
    3-Prehistorik dönemde Türkiye`nin tarihi coğrafyasını öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler4014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016868
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve temel kavramlar
    2 Mekan olarak Türkiye
    3 Türkiye insanlığın ilk izleri
    4 Pelolitik, Mezolitik dönem
    5 Neolitik Dönem
    6 Kalkolitik ve Tunç Çağı
    7 Asur ticaret kolonileri dönemi
    8 Hititler dönemi
    9 Demir çağı ve Geç Hititler
    10 Lidyalılar, Urartular, Persler dönemi
    11 Frigler ve Helenistik dönem
    12 Roma dönemi
    13 Bizans dönemi giriş
    14 Bizans dönemi sosyo-ekonomik yapı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Gümüşçü Osman vd., Açıklamalı Türkiye Tarih Atlası, TÜBİTAK, 2011. Gümüşçü Osman, Yiğit İlker, Top Yilmaz Sevil, Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınevi,İstanbul 2013.
    Yardımcı Kitap Sevin Veli, Anadolunun Tarihi Coğrafyası I, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 2001. Akurgal Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Turistik Yayınlar, İstanbul, 1993. Yi-Fu Tuan, A Historical Geography of China, Aldine Transaction, 2008.
    Dersin Amacı İlkçağ ve Ortaçağ`da Türkiye`nin tarihi coğrafyasını öğretmek.
    Dersin İçeriği Giriş ve temel kavramlar Mekan olarak Türkiye Türkiye insanlığın ilk izleri Pelolitik, Mezolitik dönem Neolitik Dönem Kalkolitik ve Tunç Çağı Asur ticaret kolonileri dönemi Hititler dönemi Demir Çağı ve Geç Hititler Lidyalılar, Urartular, Persler dönemi Frigler ve Helenistik dönem Roma dönemi Bizans dönemi giriş Bizans dönemi sosyo-ekonomik yapı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 5
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 3
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 4
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 5
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 4
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 4
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 5
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, -
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, -
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, 3
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster