Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Gümüşçü, O. & vd. (2011). Açıklamalı Türkiye Tarih Atlası, TÜBİTAK
K2 Gümüşçü, O, Yiğit, İ., Top Yilmaz S. (2013). Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınevi, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Veli,S. (2001). Anadolunun Tarihi Coğrafyası I, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara
YK2 Tuan Y. (2008). A Historical Geography of China, Aldine Transaction
|
Dersin Amacı
|
İlkçağ ve Ortaçağ`da Türkiye`nin tarihi coğrafyasını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve temel kavramlar
Mekan olarak Türkiye
Türkiye insanlığın ilk izleri
Pelolitik, Mezolitik dönem
Neolitik Dönem
Kalkolitik ve Tunç Çağı
Asur ticaret kolonileri dönemi
Hititler dönemi
Demir Çağı ve Geç Hititler
Lidyalılar, Urartular, Persler dönemi
Frigler ve Helenistik dönem
Roma dönemi
Bizans dönemi giriş
Bizans dönemi sosyo-ekonomik yapı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
2
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
5
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
4
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
4
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
3
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|