Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Gümüşçü, O. & vd. (2011). Açıklamalı Türkiye Tarih Atlası, TÜBİTAK
K2 Gümüşçü, O, Yiğit, İ., Top Yilmaz S. (2013). Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınevi, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Veli,S. (2001). Anadolunun Tarihi Coğrafyası I, Türk Tarih Kurumu Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Orta ve Yeni Dönem Türkiye tarihi coğrafyasının özelliklerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Türklerin Anatolien Yerleşmesi
Beylikler Dönemi
Selçuklu İmparatorluğunun Tanıtımı
Selçuklu İmparatorluğu`nun sosyo-ekonomik yapısı
Haçlı Seferleri ve etkileri.
Osmanlı İmparatorluğu`nun Yükselişi
İdari bölüm
Nüfus ve yerleşim yerleri
Tarım ve hayvancılık
Sanayi ve ticaret
Ulaşım ağı ve iletişim
Tanzimat Reformu Dönemi
Nüfus kaybı ve göçler
1921`de idari bölüm
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
4
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
-
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
5
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
4
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
4
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
-
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|