Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, içeriği ve tanıtım
|
K1 Giriş
|
2
|
Coğrafyanın tarihi gelişimi ile ilgili İngilizce metin inceleme
|
K1 Bölüm-1, YK1 Bölüm-1
|
3
|
Coğrafyanın alt dallarıyla ilgili metin okuma ve çevirileri I
|
K1 Bölüm-1
|
4
|
Coğrafyanın alt dallarıyla ilgili metin okuma ve çevirileri II
|
K1 Bölüm-1
|
5
|
Fiziki coğrafya hakkında İngilizce`den Türkçe`ye çeviri I
|
K1 Bölüm-2, YK2 Bölüm1
|
6
|
Fiziki coğrafya hakkında İngilizce`den Türkçe`ye çeviri II
|
K1 Bölüm-2, YK2 Bölüm1
|
7
|
Beşeri Coğrafya hakkında İngilizce`den Türkçe`ye okuma ve çeviri I
|
K1 Bölüm-5
|
8
|
Beşeri Coğrafya hakkında İngilizce`den Türkçe`ye okuma ve çeviri II
|
K1 Bölüm-5
|
9
|
Çevre ve çevre sorunları hakkında İngilizce okuma ve çeviri I
|
K1 Bölüm-2, YK2 Bölüm-2
|
10
|
Çevre ve çevre sorunları hakkında İngilizce okuma ve çeviri II
|
K1 Bölüm-2, YK2 Bölüm-2
|
11
|
Turizm Coğrafyası ile ilgili İngilizce okuma ve çeviri I
|
K1 Bölüm-3
|
12
|
Turizm Coğrafyası ile ilgili İngilizce okuma ve çeviri II
|
K1 Bölüm-3
|
13
|
Kültürel Coğrafya ile ilgili İngilizce okuma ve çeviri I
|
YK1 Bölüm-4, YK2 Bölüm-3
|
14
|
Kültürel Coğrafya ile ilgili İngilizce okuma ve çeviri II
|
YK1 Bölüm-4, YK2 Bölüm-3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üye. Halil İbrahim Arpa
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- García,C. I. L. (2013). English For Geographers. Editorial Club Universitario, Cottolengo.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Timms, B. F. (2004). Introduction to Human Geography. Indiana University. YK2- Buráková, Z. (2009). English for Students of Geography and Ecology. Univerzita Pavla Jozefa ?afárika v Ko?iciach.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin İngilizce literatürü takip edebilecek düzeyde, okuduğunu anlayabilecek seviyede dil bilgisine sahip olması hedeflenmektedir
|
Dersin İçeriği
|
Fiziki coğrafya konularında yabancı dilden Türkçe`ye ve Türkçe`den yabancı dillere çeviri Beşeri coğrafya konularında yabancı dilden Türkçe`ye ve Türkçe`den yabancı dillere çeviri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
5
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
3
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
-
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
-
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
-
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
2
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
2
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
5
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|