Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Özey Ramazan, Amerika Coğrafyası, Aktif Yayınları, İstanbul, 2007.
Güner, İ., Ertürk, M., Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005.
|
Yardımcı Kitap
|
Paterson, J.H., North America, Oxford University Pres, New York, 1994.
An outline of American Geography, United States Information Agency, no date
|
Dersin Amacı
|
Kuzey Amerika kıtasının temel coğrafi özelliklerini kavrayabilmek,
Kuzey Amerika kıtasının dünya üzerindeki etkinliğinin farkında olabilmek
|
Dersin İçeriği
|
Bölgesel Coğrafyanın Gelişimi
Kuzey Amerika-Temel Coğrafi Özellikleri,
Kuzey Amerikanin Genel Fiziki Coğrafyasi,
Kuzey Amerikanin Genel Kültürel Coğrafyasi,
Küzey Amerikanin Genel Ekonomik Coğrafya Özellikleri,
Kuzey Amerika Ülkelerinin Tarihi,
Kuzey Amerikanın Bölgeleri, Kuzeydoğu,
Merkezi havza,
Güneydoğu,
Büyük düzlükler,
Dağlar ve çöller, Kıyı vadileri,
Tundra bölgesi,
Güney Kanada
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
5
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
4
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
-
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
-
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
-
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
3
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
3
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
3
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
4
|