ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğal Afetler Coğrafyası COG412 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğa olaylarını tanımlar.
    2-Doğa olayları ve afet arasındaki farkı ayırt eder.
    3-Doğal afet risklerini mekansal ölçekte analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Doğal afet kavramı ve özellikleri K1-s:5
    2 Doğal afetlerin sınıflandırılması K1-s:13
    3 Depremler K1-s:26
    4 Volkanik faaliyetler K1-s:56
    5 Kütle hareketleri K1-s:86
    6 Tsunami K1-s:79
    7 Sel ve taşkın K1-s:123
    8 Dolu,don ve sis K1-s:194
    9 Aşırı kar yağışı K1-s:150
    10 Rüzgar ve Fırtınalar K1-s:225
    11 El Nino K1-s:335
    12 İklim değişikliği K1-s:346
    13 Biyolojik afetler K1-s:397
    14 Kuraklık K1-s:308
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. M.Murat KALE
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Şahin C., Sipahioğlu Ş. (2003). Doğal Afetler ve Türkiye, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık: Ankara
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Afet ve doğa olayları arasındaki farkın kavranması, doğal afetlerin beşeri ve ekonomik etkilerinin analiz edilmesi.
    Dersin İçeriği Doğal afet kavramı, doğal afetlerin genel özellikleri, sınıflandırılması ve etkileri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma 5
    2 Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma 3
    3 Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma 4
    4 Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme 4
    5 Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma -
    6 Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma 3
    7 Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma 4
    8 Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma -
    9 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme -
    10 Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster