ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Coğrafi Düşünce ve Sorunları COG415 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilim ve toplum kavramlarını değerlendirir
    2-Bilim türlerini kavrar
    3-Klasik coğrafyanın doğuşunu açıklar
    4-Avrupa`da coğrafya biliminin ortaya çıkışını yorumlar.
    5-Coğrafyanın akademik bir bilim olarak ortaya çıkışını kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014242
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel giriş ve teorik bilgiler
    2 Bilim ve toplum
    3 Ampirik Bilimler
    4 Hermonotik bilimler
    5 Kritik-eleştirisel bilimler
    6 Hümanistik bakış
    7 Feminist bakış
    8 Post Modern Yaklaşımlar
    9 Postmodern coğrafya
    10 Eleştirel coğrafya
    11 İnsan, çevre bölgesel coğrafya
    12 Ampirik bilim olarak coğrafya
    13 Coğrafya ve tarihi-yorumlayıcı bilim
    14 Radikal Yaklaşımlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Özgüç Nazmiye - Tümertekin Erol, Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2000.
    Yardımcı Kitap Akyol İbrahim Hakkı, Umumi Coğrafya, İÜ. Edb. Fak. Yayınları, İstanbul, 1951. Gümüşçü Osman - Balcıoğulları Abdullah, Coğrafyaya Giriş, Bilge Kitabevi, Ankara, 2006. The Nature of Geography: A Critical Survey of Current Thought in the Light of the Past, AAG, Lancaster, 1939.
    Dersin Amacı Çağdaş coğrafi düşünce ve sorunlarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Genel giriş ve teorik bilgiler Bilim ve toplum Ampirik Bilimler Hermonotik bilimler Kritik-eleştirisel bilimler Hümanistik bakış Feminist bakış Postmodern coğrafya Eleştirel coğrafya İnsan, çevre bölgesel coğrafya Ampirik bilim olarak coğrafya Coğrafya ve tarihi-yorumlayıcı bilim Radikal Yaklaşımlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek, 2
    2 Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak, 4
    3 Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek, 3
    4 Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek, 2
    5 Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek, 4
    6 Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek, 3
    7 Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek, 5
    8 Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek, -
    9 Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, -
    10 Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek, 4
    11 Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster