Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Paleocoğrafyanın tanımı, önemi, Coğrafya`daki yeri
|
K1-Bölüm-1 YK1- Bölüm-1
|
2
|
Tarihlendirme teknikleri
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
Dünya`da paleocoğrafya konusunda yapılmış çalışmalardaki yaklaşımlar
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Paleozoyik ve Mesozoyik`te ortam koşulları
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Paleojen`de ortam koşulları
|
K1-Bölüm-3 YK2- Bölüm-1
|
6
|
Neojen`de ortam koşulları
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
Kuvaterner`de ortam koşulları
|
K1-Bölüm-6
|
8
|
Kuvaterner`de ortam koşulları
|
K1-Bölüm-4
|
9
|
Neojen dönemi iklim, hidrografya, bitki örtüsü değişimleri
|
K1-Bölüm-4
|
10
|
Pleyistosen dönemi iklim, hidrografya, bitki örtüsü değişimleri
|
K1-Bölüm-4
|
11
|
Buzul çağları
|
K1-Bölüm-5 YK3- Bölüm-1
|
12
|
Holosen dönemi iklim, hidrografya, bitki örtüsü değişimleri
|
K1-Bölüm-5
|
13
|
Paleocoğrafik değişimlerin güncel izleri
|
K1-Bölüm-5
|
14
|
Genel değerlendirme
|
K1-Bölüm-6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Karakaş Özür
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Atalay, İ., (1992) Paleogeography of the Near East from the Late Pleistocene to Early Holocene and Human Impact. Ege Üniv. Yay., İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Erol, O.,(1989) Kuvaterner Jeomorfolojisi, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları, No:289, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Paleocoğrafi koşulları, tesbit ve tarihleme yöntemlerini, geçmiş dönem coğrafi koşullarının günümüz coğrafi koşulları ile ilişkilerini öğretir.
|
Dersin İçeriği
|
Paleocoğrafyanın tanımı, önemi, coğrafyadaki yeri, tarihlendirme teknikleri, jeolojik dönemlerde ortam koşulları, Neojen dönemi iklim-hidrografya-bitki örtüsü değişimleri, Pleyistosen dönemi iklim-hidrografya-bitki örtüsü değişimleri, buzul çağları, Holosen dönemi iklim-hidrografya-bitki örtüsü değişimleri, pleocoğrafik değişimlerin güncel izleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek coğrafi terminolojiyi doğru ve uygun şekilde kullanma
|
5
|
2
|
Bilimsel araştırma basamaklarına göre coğrafi bilgiyi toplama, planlama ve eleştirel düşünme becerisi kazanma
|
4
|
3
|
Veri toplama, analiz etme ve değerlendirme yaparken coğrafi bilgi sistemlerini kullanma
|
3
|
4
|
Coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinler arası çalışmalarla kamu yararına kullanabilme
|
-
|
5
|
Doğal ortam özellikleri ve beşeri unsurlar arasındaki etkileşimleri kavrayarak mekânsal ilişki kurma
|
5
|
6
|
Mekândaki coğrafi farklılık, değişim ve çeşitliliği kavrayarak farklı ölçeklerde karşılaştırma yapma
|
-
|
7
|
Afet ile ilgili temel kavramları bilerek afet yönetimi bilincine sahip olma
|
-
|
8
|
Yerelden başlayarak Türkiye ve Dünya coğrafyası hakkında bilgi sahibi olma
|
3
|
9
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensiplerini kullanarak değişim ve süreklilik bağlamında değerlendirme
|
4
|
10
|
Alanı ile ilgili kültür, etik, sosyal haklar ve çevre konularında yeterli bilince sahip olma
|
-
|