Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Paleocoğrafyanın tanımı, önemi, Coğrafya`daki yeri
|
|
2
|
Tarihlendirme teknikleri
|
|
3
|
Dünya`da paleocoğrafya konusunda yapılmış çalışmalardaki yaklaşımlar
|
|
4
|
Paleozoyik ve Mesozoyik`te ortam koşulları
|
|
5
|
Paleojen`de ortam koşulları
|
|
6
|
Neojen`de ortam koşulları
|
|
7
|
Kuvaterner`de ortam koşulları
|
|
8
|
Kuvaterner`de ortam koşulları
|
|
9
|
Neojen dönemi iklim, hidrografya, bitki örtüsü değişimleri
|
|
10
|
Pleyistosen dönemi iklim, hidrografya, bitki örtüsü değişimleri
|
|
11
|
Buzul çağları
|
|
12
|
Holosen dönemi iklim, hidrografya, bitki örtüsü değişimleri
|
|
13
|
Paleocoğrafik değişimlerin güncel izleri
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Atalay, İ., Paleogeography of the Near East from the Late Pleistocene to Early Holocene and Human Impact. Ege Üniv. Yay., İzmir, 1992.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Paleocoğrafi koşulları, tesbit ve tarihleme yöntemlerini, geçmiş dönem coğrafi koşullarının günümüz coğrafi koşulları ile ilişkilerini öğretir.
|
Dersin İçeriği
|
Paleocoğrafyanın tanımı, önemi, coğrafyadaki yeri, tarihlendirme teknikleri, jeolojik dönemlerde ortam koşulları, Neojen dönemi iklim-hidrografya-bitki örtüsü değişimleri, Pleyistosen dönemi iklim-hidrografya-bitki örtüsü değişimleri, buzul çağları, Holosen dönemi iklim-hidrografya-bitki örtüsü değişimleri, pleocoğrafik değişimlerin güncel izleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
1
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
2
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
5
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
4
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
3
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
-
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
4
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
5
|