Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Atasoy E., Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası, Ezgi Kitabevi, 2003.
Tümertekin Erol, Özgüç Nazmiye, Beşeri Coğrafya İnsan Kültür, Mekan, Çantay Kitabevi, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
G. Gardner, Dinleri Sürdürülebilir Bir Dünya Anlayışına Katmak, Dünyanın Durumu, Tema Vakfı Yayınları, 2003.
S.P. Huntington, Medeniyetlerin Çatışması ve Dünya üzeninin Yeniden Kurulması, Okyanus Yay., İstanbul, 2002
|
Dersin Amacı
|
Dinlerin ortaya çıkışı ve dağılışını öğrencilere öğremek
|
Dersin İçeriği
|
Giriş ve temel kavramlar
Dinler coğrafyasının coğrafya içindeki yeri ve önemi
Dünya dinlerinin gruplandırılması
Hinduizm ve dağılışı
Budizm ve dağılışı
Yahudiliğin ortaya çıkışı
Yahudiliğin yayılışı
Hristiyanlığın ortaya çıkışı
Hristiyanlığın yayılışı
İslamiyetin ortaya çıkışı
İslamiyetin yayılışı
Günümüzde ki ilahi dinlerin dağılışı
Genel değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
3
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
1
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
4
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
2
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
2
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
3
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
4
|