Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ölçek ve ölçeklerine göre haritalarının sınıflandırılması, Topografyanın gösterim yöntemleri
|
|
2
|
İzohipslerin özellikleri, Profil çizimi ve yükseklik ölçeği kavramı
|
|
3
|
Profil ile jeomofrolojik analiz yapma yöntemleri, Jeoloji haritalarının özellikleri
|
|
4
|
Topografya ve jeoloji haritalar yardımı ile kesit çizme, Yatay yapıda kesit çizimi ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama
|
|
5
|
Yatay yapıda akarsuyu topografyasının gelişimi
|
|
6
|
Monoklinal yapıda kesit çizimi ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama, Monoklinal yapıda akarsu topografyasının gelişimi
|
|
7
|
Terselmiş yapılar ve jeolojik jeomorfolojik yorumlama
|
|
8
|
Terselmiş Yapıların Yeryüzünde Dağılışı
|
|
9
|
Faylı yapılar ile delip geçen yapılar ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama
|
|
10
|
Morfografya haritalarının özellikleri ve çizim yöntemleri
|
|
11
|
Jeomorfoloji haritalarının özellikleri, Jeomorfoloji haritalarının çizim yöntemleri
|
|
12
|
Yarma vadilerin ve yüzeylerin analizi
|
|
13
|
Topografya ve jeoloji haritaları yardımıyla sekilerin analizi
|
|
14
|
Volkanların jeomorfolojik gösterimi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Genel Kartografya ? II, T. Bilgin , İst. Ünv. Coğrafya Ens.,(1976)
|
Yardımcı Kitap
|
Geomorphological Techniques, A. Goudie, J. Lewin, K. Richards, M. Anderson, T. Burt, B. Whalley, P. Worsley (2005)
Be Expert with Map and Compass, B Kjellström (2010)
Geological field techniques, A.L. Coe (2010)
Introduction to Geographic Field Methods and Techniques, Lounsbury, J. F. and F. T. Aldrich (1986)
Geological Structures and Maps, R. J. Lisle (2004)
|
Dersin Amacı
|
Jeomorfoloji, kayaçlar ve jeoloji derslerinde teoroik olarak öğrenilen bilgileri harita ve arazide uygulanması.
Farklı jeomorflojik süreçler ve yapılara bağlı jeomorflojik birimleri topografya ve jeoloji haritaları yardımıyla sorgulamak.
|
Dersin İçeriği
|
Ölçek ve ölçeklerine göre haritalarının sınıflandırılması, Topografyanın gösterim yöntemleri
İzohipslerin özellikleri, Profil çizimi ve yükseklik ölçeği kavramı
Profil ile jeomofrolojik analiz yapma yöntemleri, Jeoloji haritalarının özellikleri
Topografya ve jeoloji haritalar yardımı ile kesit çizme, Yatay yapıda kesit çizimi ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama
Yatay yapıda akarsuyu topografyasının gelişimi,
Monoklinal yapıda kesit çizimi ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama, Monoklinal yapıda akarsu topografyasının gelişimi
Terselmiş yapılar ve jeolojik jeomorfolojik yorumlama,
Faylı yapılar ile delip geçen yapılar ve jeolojik-jeomorfolojik yorumlama
Morfografya haritalarının özellikleri ve çizim yöntemleri
Jeomorfoloji haritalarının özellikleri, Jeomorfoloji haritalarının çizim yöntemleri
Yarma vadilerin ve yüzeylerin analizi..
Topografya ve jeoloji haritaları yardımıyla sekilerin analizi
Volkanların jeomorfolojik gösterimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
2
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
5
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
2
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
5
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
2
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
3
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
2
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
-
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
3
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
4
|