Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gemolojinin tanımı ve konusu
|
|
2
|
Süstaşlarının yer kabuğunda oluşumunun incelenmesi
|
|
3
|
Taşların oluşumunu, çıktığı yerleri, fiziksel ve kimyasal özelliklerinin incelenmesi
|
|
4
|
Süstaşlarının aranması bulunuşu ve madenciliği
|
|
5
|
Süstaşlarının bilimsel inceleme yöntemleriyle incelenip tanımlanması
|
|
6
|
Süstaşlarının değersel ve bilimsel sınıflandırılması
|
|
7
|
Arkeogemoloji (süstaşlarının tarihi sürece göre tanımlanması yer, zaman ve süstaşı olma özelliklerine göre sınıflandırılması)
|
|
8
|
Süstaşlarının bilimsel sınıflandırılması
|
|
9
|
Süstaşlarının Dünya üzerinde coğrafik dağılışı
|
|
10
|
Süstaşlarının pazarlanması, pırlanta sektörü
|
|
11
|
Küresel ve yerel çapta etkileri
|
|
12
|
Süstaşlarının renk ve saflık değerlerini arttırma muamelesi, iyileştirme yöntemleri
|
|
13
|
Türkiye`nin süstaşı potansiyeli
|
|
14
|
Süstaşında yeni akımlar ve moda.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Peter G. Read, Gemmology, 2005
|
Yardımcı Kitap
|
Sür Özdoğan - Yiğitbaşıoğlu Hakan,Mineraller ve Kayaçlar, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2001.
|
Dersin Amacı
|
Süs taşlarını ve değerli taşları tanımlamak ve sınıflandırmak,taşların oluşum süreçlerini anlatmak. Taşların fiziki ve kimyasal özelliklerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Gemololinin tanımı ve kavramlar
Değerli taşların oluşumu
Taşların oluşumu ve fiziki ve kimyasal özellikleri
Bilimsel yöntemlerle değerli taşların analizi
Değerli taşların sıfnıflandırılması
Arkeogemoloji
Dünyada değerli taşların coğrafi dağılımı
Değerli taş ticareti
Küresel ve yerel etkiler
Türkiye`nin değerli taş potansiyeli
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
5
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
4
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
-
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
2
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
4
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
1
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
-
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
2
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
-
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
3
|