Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal Coğrafya`ya Giriş (Dersin tanıtımı, tanımı ve amaçları).
|
|
2
|
Sosyal Coğrafya`nın Temel Kavramları: Mekân ve Toplum
|
|
3
|
Değişen Dünya: Küreselleşme ve Modernite
|
|
4
|
Kültür ve Günümüzde Toplum
|
|
5
|
Irk, Etnisite, Din
|
|
6
|
Cinsiyet ve Göç
|
|
7
|
Sınıf, Sosyal Tabakalaşma ve Sosyal Eşitsizlikler
|
|
8
|
Sınıf, Sosyal Tabakalaşma ve Sosyal Eşitsizlikler
|
|
9
|
Suç ve Sapkınlık
|
|
10
|
Nüfus Artışı ve Ekolojik Krizler
|
|
11
|
Eğitimin Coğrafyası
|
|
12
|
Mega Kentler ve Yoksul Bölgeler
|
|
13
|
Bilgi Teknolojileri ve Bilgi Toplumu
|
|
14
|
Kitle İletişimi ve Medya
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Okan TÜRKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Casino, V.D. 2009. Social Geography: A Critical Introduction, Wiley-Blacwell, London.
Tümertekin, E. ve Özgüç, N. 1998. Beşeri Coğrafya: İnsan, Kültür, Mekân, Çantay Kitabevi, İstanbul.
Valentine, G. 2001. Social Geographies: Space and Society. Prentice Hall, London.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Coğrafya`nın politik, ekonomik ve kültürel alanlarından hareketle insanın yaşamını ilgilendiren ve etkileyen sınıf, ırk ya da etnisite, cinsiyet, yoksulluk, sağlık ve refah konularını açıklayarak lisans öğrencilerini bilgilendirmektir. Bu derste ayrıca mekansal farklılıkların yaratmış olduğu toplumsal eşitsizliklere, Türkiye?den de örnekler verilerek yaklaşılmaya çalışılacaktır
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal Coğrafya`ya Giriş (Dersin tanıtımı, tanımı ve amaçları).
Sosyal Coğrafya`nın Temel Kavramları: Mekân ve Toplum
Değişen Dünya: Küreselleşme ve Modernite
Kültür ve Günümüzde Toplum
Irk, Etnisite, Din
Cinsiyet ve Göç
Sınıf, Sosyal Tabakalaşma ve Sosyal Eşitsizlikler
Suç ve Sapkınlık
Nüfus Artışı ve Ekolojik Krizler
Eğitimin Coğrafyası
Mega Kentler ve Yoksul Bölgeler
Bilgi Teknolojileri ve Bilgi Toplumu
Kitle İletişimi ve Medya
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
4
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
-
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
1
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
3
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
1
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
1
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
1
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
2
|