Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bölge kavramı ve sistematiği
|
|
2
|
Karadeniz bölgesinin Türkiye?deki yeri ve sınırları
|
|
3
|
Karadeniz Bölgesinin komşu bölgelerle olan sınırları
|
|
4
|
Karadeniz bölgesinin Jeomorfolojik özellikleri
|
|
5
|
Karadeniz bölgesinin iklim özellikleri
|
|
6
|
Karadeniz bölgesinin bitki örtüsü
|
|
7
|
Karadeniz bölgesinin hidroğrafik özellikleri : Akarsular
|
|
8
|
Karadeniz bölgesinin hidroğrafik özellikleri: Göller
|
|
9
|
Karadeniz bölgesinin nüfus özellikleri
|
|
10
|
Karadeniz bölgesinin yerleşme özellikleri
|
|
11
|
Karadeniz bölgesinin beşeri ve ekonomik özellikleri
|
|
12
|
Batı Karadeniz bölümü
|
|
13
|
Orta Karadeniz bölümü.
|
|
14
|
Doğu Karadeniz bölümü
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Barış TAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Atalay, İ., Mortan, K. (2006) Bölgesel Türkiye Coğrafyası, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
Yücel, T. (1987) Türkiye Coğrafyası, Türk Kültürü Araştırma Enst. Yay., Ankara.
Atalay, İ. (1997) Türkiye Coğrafyası, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
Karabağ, S., Şahin, S. (2011) Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Karadeniz Coğrafi bölgesinin fiziki ve beşeri coğrafya özellikleri ile diğer bölgeler ile arasındaki ilişkilerin incelenmesi bu dersin amacını oluşturur.
|
Dersin İçeriği
|
Bölge kavramı ve sistematiği
Karadeniz bölgesinin Türkiye?deki yeri ve sınırları
Karadeniz Bölgesinin komşu bölgelerle olan sınırları
Karadeniz bölgesinin Jeomorfolojik özellikleri
Karadeniz bölgesinin iklim özellikleri
Karadeniz bölgesinin bitki örtüsü
Karadeniz bölgesinin hidroğrafik özellikleri
Ara Sınavlar
Karadeniz bölgesinin nüfus özellikleri
Karadeniz bölgesinin yerleşme özellikleri
Karadeniz bölgesinin beşeri ve ekonomik özellikleri
Batı Karadeniz bölümü
Orta Karadeniz bölümü.
Doğu Karadeniz bölümü
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
1
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
1
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
1
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
-
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
1
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
1
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
1
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
-
|