Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Planlamanın tanımı ve coğrafya içerisindeki yeri
|
|
2
|
Coğrafi bakış açısıyla planlama ve coğrafi planlamanın unsurları
|
|
3
|
Kalkınma planlarının hazırlanma amaçları
|
|
4
|
Planlama bölgelerinin saptanması, Homojen, Polarize ve Plan Bölge kavramları
|
|
5
|
Homojen, Polarize ve Plan Bölgelerin saptanması
|
|
6
|
Planlamayı gerektirecek bölgesel sorunlar
|
|
7
|
Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilirlik kavramları
|
|
8
|
Havza planlaması
|
|
9
|
Havza planlaması
|
|
10
|
Ülkelerde plan bölgelerinin saptanma yöntemleri
|
|
11
|
Türkiye?den ve dünyadan planlama bölgeleri örnekleri
|
|
12
|
Bölge Planlarının nasıl yapıldığı, Türkiye ve dünyadan örnekler
|
|
13
|
Bölge planlarının hazırlanma aşamaları
|
|
14
|
GAP, DOKAP, DAP bölge planlarının analizi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Barış TAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Chopin, S. (1965), Urban Land Use Planning, University Of Illionis,
Dinler, Z. (2001), Bölgesel İktisat, Ekin Kitabevi, Bursa.
|
Yardımcı Kitap
|
Erinç, S. (1959), ?Bölge Planı Nasıl Yapılır??, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enst. Dergisi, Sayı:10, İstanbul.
Tümertekin, E. (1961), ?Bölge Planlamasında Coğrafyacının Rolü?, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enst. Dergisi, Sayı:11, İstanbul.
Tümertekin, E. (1973), ?Yerleşme Planlaması(Şehir-Köy İlişkileri)?, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enst. Dergisi, Sayı:18-19, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bir mekân bilimi olan coğrafyada mekâna ilişkin planlamanın unsurları ve yöntemlerinin öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş: Planlamanın tanımı ve coğrafya içerisindeki yeri
Coğrafi bakış açısıyla planlama ve coğrafi planlamanın unsurları
Kalkınma planlarının hazırlanma amaçları
Planlama bölgelerinin saptanması, Homojen, Polarize ve Plan Bölge kavramları
Homojen, Polarize ve Plan Bölgelerin saptanması
Planlamayı gerektirecek bölgesel sorunlar
Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilirlik kavramları
Havza planlaması
Ülkelerde plan bölgelerinin saptanma yöntemleri
Türkiye?den ve dünyadan planlama bölgeleri örnekleri
Bölge Planlarının nasıl yapıldığı, Türkiye ve dünyadan örnekler
Bölge planlarının hazırlanma aşamaları
GAP, DOKAP, DAP bölge planlarının analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafî terminolojiyi doğru şekilde kullanabilmek,
|
4
|
2
|
Coğrafî bilgiyi toplama, problemleri tespit etme, analiz etme, çözüm üretme ve sunma becerisi kazanmak,
|
3
|
3
|
Coğrafî yaklaşımları ve prensipleri yazılı, sözlü ve görsel anlamda etkili kullanabilmek,
|
3
|
4
|
Beşeri ve doğal unsurlar arasındaki etkileşimleri kavramak, mekânsal ilişkileri ve bağlantıları kavrayabilmek,
|
3
|
5
|
Coğrafi farklılık ve çeşitliliği anlamak, karşılaştırma yapabilmek,
|
3
|
6
|
Farklı dallarından elde edilen bilgileri coğrafî bağlamda kullanabilmek, coğrafi bilgi ve yaklaşımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek,
|
3
|
7
|
Coğrafi düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm yollarını kamu yararına paylaşabilmek,
|
1
|
8
|
Coğrafî veri oluşturabilecek ve analizlerini yapabilecek düzeyde coğrafi bilgi sistemlerini kullanabilmek,
|
1
|
9
|
Coğrafî literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
|
3
|
10
|
Turizm kavramları ve değerlerini kavrayarak coğrafi düşünce çerçevesinde faydalanabilmek,
|
1
|
11
|
Geçmişteki coğrafyayı modern coğrafya prensipleri ile değerlendirerek elde edilen bilgilerden faydalanabilmek.
|
3
|